با حضور نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران؛

افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در ارومیه

با حضور محمدرضا بهرامن نائب رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران و عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی دفتر نمایندگی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در محل اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم کریمی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه گفت : براساس درخواست اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ارومیه و با توجه به هم مرز بودن آذربایجان غربی با کشور عراق و صادرات فعالان اقتصادی این استان به آن کشور بویژه منطقه اقلیم کردستان عراق و بنابه توافق بعمل آمده بین اتاق مشترک بازرگانی ایران وعراق و اتاق ارومیه ، دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و عراق در محل اتاق بازرگانی ارومیه افتتاح گردید.

کریمی افزود: این دفتر با هدف ساماندهی فعالیت تجار و بازرگانان آذربایجان غربی در جهت توسعه و رونق تجارت بین ایران و عراق با محوریت اقلیم کردستان عراق گشایش یافت.

رئیس اتاق ارومیه افزود: آغاز به‌ کار این دفتر در رسالت ایجاد ارتباط با تجار و بستر سازی برای رونق تجارت مشترک بوده و امیدواریم حمایت ویژه ای از سوی همه مسئولان بخش دولتی و خصوصی از این نمایندگی صورت پذیرد و درگام بعدی نیز افتتاح دفاتر اتاق های مشترک بازرگانی ایران و ترکیه نیز اهداف بعدی اتاق ارومیه در توسعه روابط بین الملل میباشد.

وی افزود: این استان بعنوان یک استان های مرزی به لحاظ دارا بودن شرایط ویژه اقتصادی می تواند در زمینه ورود به بازار عراق نقش مهم و اساسی ایفا کند و قطعا این دفتر می تواند نقش پر رنگی در زمنیه بهود روابط اقتصادی بین دو کشور ایفا نماید.

لازم به توضیح است اتاق مشترک بارزگانی ایران و عراق جز فعال ترین اتاق های اقتصادی در کشور محسوب گردیده و بسیاری از شرکت های مهم کشور نیز در این اتاق حضور فعال دارند.