افتتاح ۱۰۰ پروژه جهاد کشاورزی همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در رابطه با افتتاح پروژه‌های دهه فجر ۱۴۰۰ گفت: همزمان با دهه مبارک فجر تعداد پروژه قابل افتتاح ۱۰۰ مورد بوده که ارزش این پروژه‌ها بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان بوده و برای ۶۰۱ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اکبر کرامتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در نشست خبری به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: طی سال زراعی گذشته ۶.۸ میلیون تن تولید محصولات‌ کشاورزی را داشته‌ایم که ارزش این میزان محصولات ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده که از ۳۲.۸ درصد سهم استانی به ٣۶ درصد رسیده است.

وی در رابطه با افتتاح پروژه‌های دهه فجر خاطرنشان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر تعداد پروژه قابل افتتاح ۱۰۰ مورد بوده که ارزش این پروژه‌ها بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان بوده و برای ۶۰۱ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

کرامتی درخصوص پلاک‌گذاری تراکتورها در استان یادآور شد: بیش از ۴۸ هزار دستگاه تراکتور در استان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۸ هزار مورد پلاک‌گذاری شده و این طرح به‌صورت مستمر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: سیب، محصول شاخص باغات استان است که میزان تولید آن ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تن بوده و از این میزان ۳۵۰ هزار تن برای صنایع تبدیلی و کنسانتره جذب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد سازمان‌های تابعه گفت: ٣٨ اکیپ بازرسی برای کنترل بازار در حال فعالیت هستند که بیش از ۶ هزار مورد بازدید و بازرسی را از محصولات کشاورزی در بازار به‌عمل آورده‌اند.

وی تاکید کرد: قرارگاه تامین امنیت غذایی به‌صورت مستمر در حال رصد و کنترل تولیدات محصولات کشاورزی است.

کرامتی در خصوص سیب و مدیریت بازار هم گفت: کل سیب تولیدی استان یک میلیون و ٢٧٠ هزار تن که ٣۵٠ هزار تن آن صنعتی و ۴٢ هزار تن توسط تعاون روستایی خریداری شده و ١٠٠ هزار تن نیز مخصوص تازه‌خوری و ٨٠٠ هزار تن نیز به سردخانه انتقال یافته‌ است.

وی گفت: در حال حاضر ٣٨٠ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان موجود بوده که ٢۵٠ هزار تن آن قابلیت صادراتی داشنه و مابقی نیز مصرفی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: طی ٩ ماهه نخست سال جاری بیش از ١٩۵ هزار تن سيب صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چندین برابر افزایش داشته است و جهت کاهش مشکلات بازار سیب، به‌دنبال عرضه مستقیم کالا در سطح کشور و توسعه صادرات هستیم.