طی سالجاری صورت خواهد گرفت؛

افتتاح ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی در آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از افتتاح ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی طی سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محسن حمزه لو در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: مجموعه راه و شهرسازی یکی از بزرگترین مجموعه‌های عمرانی، درخصوص خدمت به مردم و فعالیت‌های عمرانی در خط مقدم مجموعه دستگاه های حاکمیتی و دولتی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های اصلی راه و شهرسازی، احداث بزرگراه، آزادراه و راه اصلی است، گفت: طی سال گذشته ۱۲۲ کیلومتر حوزه راه اصلی و بزرگراهی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عقد قرارداد در سال گذشته، مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای محور تکاب تخصیص یافته است.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از کارگاه‌های بزرگ راه و شهرسازی در کشور است، گفت: در حال حاضر ۳۶ پروژه از شمال تا جنوب استان درحال فعالیت است.

وی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن پس از ۶ دوره، تعداد ۱۷۵ هزار نفر ثبت‌نام کرده که از این تعداد ۳۲ هزار نفر واجد شرایط است که برای ۸ هزار نفر زمین تخصیص یافته‌است.

حمزه‌لو گفت: در هفته‌ دولت سالجاری ۱۴۳/۷ کیلومتر و در دهه فجر ۴۹/۵ کیلومتر راه بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به حاشیه‌های طرح جامع بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هیچگونه تقابل و رقابتی با شهرداری و شورای شهر ارومیه ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به استقبال کم مردم از شهر جدید گلمان گفت: ساخت مسکن در شهر جدید گلمان از آپارتمانی خارج شده و به صورت مسکن یک‌طبقه و ویلایی درحال ساخت و ساز است.

وی با اشاره به طرح اختصاص قیر رایگان به شهرداری ها ادامه داد: طی دو سال گذشته بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار شهرداری شهرهایی که در محدوده بازآفرینی شهرهای تعریف شده قرار دارند، تخصیص یافته است.

حمزه‌لو با بیان اینکه ارومیه به عنوان تنها شهر استان که فاقد کنارگذر است، گفت: در جهت کاهش ترافیک و کاهش تصادفات در محورهای ورودی شهر ارومیه، عملیات کنارگذر شرقی با ۲۴ هزار میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کنارگذر شرقی ارومیه با کاهش بار ترافیکی شهر، به صورت بزرگراهی احداث خواهد شد که موجب کاهش ۳۰ دقیقه‌ای زمان سفر می‌شود.