به مناسبت دهه فجر

افتتاح ۸۵ طرح کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افتتاح و بهره برداری ۸۵ طرح کشاورزی تا پایان بهمن ماه سالجاری در استان خبرداد.

 

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،خسرو شهبازی در نشست خبری سازمان جهاد کشاورزی استان که به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر برگزار شد گفت:این طرح ها با اعتباری بالغ بر با ۳۲۰ میلیارد تومان از طریق منابع مختلف در آذربایجان غربی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ۱۰۵ میلیارد تومان از اعتبارات هزینه شده در طرح های مورد افتتاح از محل اعتبارات دولتی و ۲۱۵ میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی و آورده شخصی افراد است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: با افتتاح و بهره برداری طرح های مذکور یک هزار و ۴۳۱ مورد شغل برای یک هزار و ۷۷۶ خانوار ایجاد می شود.

شهبازی ادامه داد: از ۸۵ طرحی که در روزهای آینده افتتاح خواهند شد، ۵۱ طرح در بخش آب و خاک، ۱۰ طرح در بخش تولیدات دامی،۴ طرح در بخش تولیدات گیاهی و زراعی، ۴ طرح در بخش عشایر، یک طرح در بخش شیلات و ۸ طرح در بخش تعاون روستایی است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص تغییر الگوی کشت گفت: تغییر الگویی کشت در اراضی کشاورزی با توجه به شرایط دریاچه ارومیه و خشکسالی که با آن رو به رو هستیم یکی از اساسی ترین طرح های سازمان جهاد کشاورزی استان می باشد،که در سال های آینده با برنامه ریزی های دقیق به سمتی حرکت کنیم تا محصولات آب بر را کاهش دهیم و محصولاتی که با کمترین میزان مصرف آب بیشترین تولیدات را دارند کشت شود.

شهبازی با اشاره به زلزله شهرستان خوی اظهار داشت: متاسفانه اماکن دامی این شهرستان از لحاظ ایمنی و بهداشتی در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داشتند که امیدواریم از حادثه پیش آمده به عنوان فرصتی برای نوسازی اماکن یاد شده با حمایت دولت در قالب ارائه تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض در جهت اصلاح آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.