افزایش اعتبار نوسازی و تجهیز کتابخانه های عمومی عامل پیش‌برنده اهداف کتابخوانی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با همراهی معاونین و کارشناسان ستادی ضمن حضور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی پیرانشهر، با فرماندار و کتابداران دیدار و از کتابخانه های شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با همراهی سمیه رحمان پور، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ اکبر موسوی، کارشناس مسئول حراست؛ رضا نعمانی، کارشناس مسئول فناوری اطلاعات؛ مهدی علی پور، کارشناس مسئول امور عمرانی؛ نسرین بهور، رئیس اداره امور کتابخانه ها و کتابخوانی؛ زهرا کریم خانی، کارشناس امور انجمن ها استان و رسول محمودیان، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان پیرانشهر ضمن حضور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی پیرانشهر، در نشستی با خضر کاک درویشی، فرماندار و کتابداران دیدار و در خصوص نیازمندی های تعمیراتی و تجهیزاتی و عمرانی از کتابخانه های شهرستان بازدید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با تأکید بر خدماتی که در کتابخانه‌های عمومی به مردم ارائه می‌شود، افزود: انتظار داریم مجموعه مدیریت شهری به ترویج کتاب و کتابخوانی توجه بیشتری داشته باشند.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در دیدار با خضر کاک درویشی، فرماندار شهرستان پیرانشهر ضمن تاکید به افزایش توسعه فضای فیزیکی کتابخانه در این شهرستان بیان داشت: لازم است فرمانداری به موضوع تخصیص اعتبار به نوسازی و تجهیز کتابخانه های عمومی شهرستان توجه ویژه ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهر «لاجان» نیازمند ایجاد کتابخانه است، عنوان کرد: با مشارکت و همکاری فرمانداری و شهرداری تلاش کنیم ساختمان های مناسب مازاد و بلااستفاده به اداره کتابخانه های شهرستان معرفی شود و با راه اندازی کتابخانه در این شهر شرایطی باید مهیا گردد تا فضای بسیار خوبی را برای کتابخوانی به اهالی این شهر به وجود آوریم.

خضر کاک درویشی، فرماندار شهرستان پیرانشهر با اشاره لزوم توجه بیشتر به ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان بیان داشت: تلاش می کنیم با گسترش فضای کتابخانه ای، ارائه خدمات کتابخانه ای بهتر به شهروندان پیرانشهر داشته باشیم.

فرماندار شهرستان پیرانشهر افزود: تامین اعتبار برای تعمیر و تجهز برای کتابخانه ها یک مسئله مهم است و در این موضوع فرمانداری قول مساعد برای پیگیری تخصیص اعتبار بیشتر را می دهد.

همچنین حضور در جلسه انجمن، دیدار و گفتگو با مسئولین، کتابداران و اعضای کتابخانه ها از دیگر برنامه های سفر خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی به شهرستان پیرانشهر بود.

شایان ذکر است شهرستان پیرانشهر دارای ۳ باب کتابخانه نهادی با بیش از ۴۳ هزار جلد کتاب به شهروندان علاقمند پیرانشهر خدمات کتابخانه ای ارائه می دهد.