افزایش ١۶ درصدی سفر‌های جابجایی کالا در هفت ماهه اول سال جاری

بالغ بر ۵٩۵ هزار سفر از ابتدای سال ١۴٠٢ تا پایان مهرماه برای جابجایی کالا انجام شده که نسبت به سال قبل رشد ١۶ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، جابر اکبرپور، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش تعداد سفر‌های انجام یافته در هفت ماهه اول سال جاری برای جابجایی انواع کالا گفت: از ابتدای سال ١۴٠٢ تا پایان مهرماه، بالغ بر ۵٩۵ هزار سفر انجام شده، که در مقایسه با سال گذشته، شاهد رشد ١۶ درصدی این آمار هستیم.

اکبرپور اظهار داشت: بالغ بر ٧ میلیون تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان جابه‌جا شده است و بر این اساس آمار تناژ حمل شده انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان در سال گذشته بالغ بر ۶ میلیون تن بود که با رشد ١٨ونیم درصدی در سال جاری به بالغ بر ٧ میلیون تن رسیده است.

وی با بیان اینکه سیمان یکی از کالا‌های استراتژیک جابجا شده توسط ناوگان باری است، گفت: تا پایان مهرماه سال جاری بالغ بر ٣ میلیون تن سیمان در قالب بالغ بر ١۵٩ هزار سفر جابه‌جا شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: در مقایسه با آمار سال گذشته، تناژ حمل سیمان ١٩ درصد و تعداد سفر‌های انجام یافته ٢٠ درصد افزایش یافته است.