افزایش ۴ برابری اعتبارات تالاب های استان آذربایجان غربی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : اعتبارات مصوب ملی و استانی تالابهای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته 4 برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سعید شهند گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برنامه های متعدد و مدونی برای احیا و حفاظت تالاب ها در دست دارد و در کنار آن، موضوع گردشگری و بهره برداری خردمندانه از تالاب ها را نیز دنبال می کند.

وی با اشاره به آبگیری تالاب قوپی باباعلی پس از ۲۰ سال خشکی گفت : امسال در اجرای مصوبات کارگروه استانی احیای دریاچه ارومیه ، توانستیم این تالاب بین المللی را که از تالابهای فصلی و مهم در استان است ، برای دومین سال پیاپی ، آبگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود : اهمیت احیا و حفاظت از تالاب ها به عنوان اکوسیستم هایی ارزشمند در طبیعت برکسی پوشیده نیست  و در این راستا طی هماهنگی ها و پیگیری های انجام شده ۹ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه بصورت حداکثری آبگیری خواهند شد.

شهند خاطرنشان کرد: اقدامات  و پیگیری های لازم جهت ثبت دو تالاب شیبلو و بورالان در شهرستان های پلدشت و ماکو  در کنوانسیون رامسر انجام شده است و با ثبت این تالاب ها ، آذربایجان غربی تنها استان کشور خواهد بود که دارای  ۸ تالاب بین المللی عضو کنوانسیون رامسر است.