رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان میاندوآب:

انجام بیش از ۵ هزار مورد بازرسی در میاندوآب

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان میاندوآب اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۵ هزار و ۹۱۶ مورد بازرسی از واحد های صنفی و غیر صنفی این شهرستان در راستای نظارت بر عملکرد واحد های تولیدی، توزیعی، صنفی و خدماتی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اکبر اسدی رئیس اداره صمت میاندوآب گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۵ هزار و ۹۱۶ مورد بازرسی از واحد های صنفی و غیر صنفی این شهرستان در راستای نظارت بر عملکرد واحد های تولیدی، توزیعی، صنفی و خدماتی انجام شده است.

وی افزود: بازرسی ها انجام شده در این شهرستان منجر به تشکیل ۷۵۰ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۲۲۹ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال گردید که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شد.

اسدی تصریح کرد: طی ۱۱ ماه نخست امسال یک هزار و ۸۷۷ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی میاندوآب انجام و ۳۰۳ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال تشکیل و جهت صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.

رئیس اداره صمت میاندوآب اضافه کرد: طی مدت زمان یاد شده در این شهرستان یک هزار و ۵۲۰ فقره پروانه کسب جدید برای واحدهای صنفی صادر شده است همچنین در این مدت ۵۰۰ کارت قالیبافی در جهت ساماندهی بافندگان فرش دست بافت در میاندوآب صادر گردید.

اسدی خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و افزایش خرید عموم مردم نظارت و بازرسی از واحدهای در حیطه اختیارات اداره صمت تشدید خواهد یافت و برای جلو گیری از تضییع حق مردم با هرگونه تخلف صنفی مطابق قانون نظام صنفی با جدیت برخورد خواهد شد.

وی تأکید کرد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، قاچاق، عدم درج قیمت و غیره را می توانند از طریق سامانه یکپارچه شبانه روزی ۱۲۴ و یا با مراجعه حضوری با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.