اولین حکم جایگزین حبس در خوی اجرا شد

اولین حکم جایگزین حبس خرید کتاب به ارزش ۳۶ میلیون ریال برای کتابخانه های عمومی خوی صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اولین حکم جایگزین حبس خرید کتاب به ارزش ۳۶ میلیون ریال برای کتابخانه های عمومی خوی توسط حجت الاسلام امامی، رئیس دادگستری شهرستان خوی صادر شد.
حجت الاسلام امامی، رئیس دادگستری شهرستان خوی در خصوص استفاده از مجازات های جایگزین حبس خاطرنشان کرد: زندان اثرات مادی و روانی جبران ناپذیری بر مجرم و خانواده او می گذارد که با مجازات جایگزین حبس می توان آن را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی اثر بازخوردی بیشتری نسبت به حبس دارد، افزود: با برنامه ریزی و ایجاد اقدامات لازم می توان بسترهای فرهنگی را فراهم کرد تا با هدایت محکومین به سمت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه شاهد کاهش بزهکاری و وقوع جرم در جامعه باشیم.

امامی در ادامه گفت: هدف از فعالیت های فرهنگی از جمله تهیه کتاب، افزایش آگاهی و تقویت روح ایمان و اراده و حل مسائل اجتماعی است؛ چراکه یکی از علل ارتکاب جرم عدم آگاهی و ضعف های فرهنگی حاکم بر جامعه هدف است.

هادی درستی، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان خوی با اشاره به اینکه صدور مجازات‌های جایگزین حبس در بسیاری از موارد در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی مؤثر ایفا می‌کند، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان خوی بنا بر حکم صادره لازم الاجرا از ناحیه دادگستری خوی برای محکومین به جای مجازات زندان، حکم فرهنگی جایگزین حبس خرید کتاب برای کتابخانه های عمومی خوی صادر شد، که نتیجه آن خرید کتاب به ارزش 36 میلیون ریال برابی کتابخانه های عمومی است.

درستی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های قانونی موجود برای صدور احکام جایگزین حبس، موضوع صدور حکم به نفع فرهنگی بالاخص خرید منابع به کتابخانه ها است، گفت» می توانیم با بهره گیری از این ظرفیت زمینه غنی سازی و به روز رسانی منابع کتابخانه های عمومی شهرستان خوی را فراهم کنیم.

شایان ذکر است، کتب با نظارت و تایید اداره کل خریداری شده و پس از ثبت و آماده سازی، جهت امانت در دسترس کاربران و اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان قرار می گیرد.