اولین دبل «خمس» در فوتبال ایران / تراکتور ۱ _ ۰ پیکان

تراکتور آذربایجان در اولین بازی هفته بیست‌ و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت 15:30 روز یکشنبه در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان پیکان تهران بود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، شاگردان پاکو خمس که در ۳ بازی گذشته خود ۷ امتیاز گرفته بودند، برای ادامه رقابت با گل‌گهر سیرجان در مسیر رسیدن به رتبه چهارم جدول در پایان فصل، نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز در مسابقه خانگی امروز داشتند و آن‌سوی میدان هم شاگردان مجتبی حسینی در تیم پیکان به دنبال آن بودند تا بتوانند خود را به رتبه‌های تک‌رقمی جدول نزدیک‌تر کنند.

روح‌الله شریفی مسئولیت قضاوت نبرد تیم‌های تراکتور تبریز و پیکان تهران را برعهده داشت و از ساعت ۱۵:۳۰، ۲ تیم کار خود را در ورزشگاه یادگار امام تبریز که امروز هم میزبان تماشاگران پرشمار تراکتور بود، آغاز کردند.

سرخ‌پوشان تبریزی مطابق انتظار بیشتر مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و به دنبال آن بودند تا بتوانند دروازه حریف خود را باز کنند. بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه روی دروازه پیکان، سرانجام نفوذ ابوالفضل رزاق‌پور و پاس بی‌نقص او برای محمدمهدی قنبری زمینه‌ساز گل اول تراکتور شد تا شاگردان خمس در دقیقه ۱۹ به گل اول در مسابقه امروز دست پیدا کنند.

تراکتوری‌ها با وجود رسیدن به گل برتری در تلاش بودند تا بتوانند به شمار گل‌هایشان اضافه کنند اما درخشش رشید مظاهری در خط دروازه پیکان باعث شد تا محمدمهدی قنبری ناکام در دبل گلزنی باشد و در ادامه هم ضربه ریکاردو آلوز وارد دروازه خودروسازان نشد تا نیمه اول با برتری یک‌گله تراکتور به پایان برسد.

برخلاف نیمه نخست در نیمه دوم، پیکانی‌ها توانستند نمایش تهاجمی‌تر داشته باشند اما با وجود به لرزه در آوردن دروازه تراکتور نتوانستند به گل تساوی برسند تا همچنان برتری از آن شاگردان پاکو خمس باشد.

خمس با استفاده از تعویض‌های خود توانست مجدداً مالکیت توپ را به تیم تراکتور بازگرداند و در ۲۰ دقیقه پایانی مسابقه، سرخ‌پوشان تبریزی بیشتر مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند.

شاگردان خمس به خوبی توانستند بازی را در نیمه دوم مدیریت کنند و با وجود خلق چند موقعیت گلزنی ناکام در رسیدن به گل دوم بودند تا با تک گل محمدمهدی قنبری، ۳ امتیاز اولین بازی هفته بیست‌وهفتم به حساب سرخ‌پوشان تبریزی واریز شود.

تراکتور با رسیدن به ۳ امتیاز مهم خانگی در مسابقه امروز، در جدول رده‌بندی ۴۶ امتیازی شد و با انجام یک بازی بیشتر نسبت به گل‌گهر سیرجان به رتبه چهارم جدول صعود کرد.

پیکان تهران هم با ۲۷ امتیاز، بعد از ۲ بازی موفقیت در شکست‌ناپذیری، امروز برابر تراکتور مغلوب شد تا شاگردان مجتبی حسینی همچنان در رتبه یازدهم جدول باقی بمانند.

پاکو خمس که در اولین تجربه سرمربیگری‌اش در ایران توانسته بود پیکان را شکست بدهد، امروز بار دیگر مقابل این تیم پیروز شد تا اولین دبل این سرمربی اسپانیایی در فوتبال ایران به‌ثبت برسد.

سرخ‌پوشان تبریزی با توجه به کنار رفتن از گردونه رقابت‌های جام حذفی، باید خود را مهیای حضور در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر کنند؛ آن‌هم در شرایطی که تراکتور تبریز در این هفته از رقابت‌ها، روز جمعه پانزدهم اردیبهشت‌ماه میهمان مس کرمان است.

پیکان تهران با توجه به حضورش در بین ۸ تیم برتر جام حذفی، باید هفته آینده به میدان برود و خودروسازان روز یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه در قائمشهر میهمان نساجی هستند.