همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب؛

«ایستگاه کتاب» در آذربایجان‌غربی برپا می‌شود

به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، پنج «ایستگاه کتاب» در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و در راستای مسئولیت اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، خدمت رسانی فرهنگی به اقشار آسیب پذیر و کاهش آسیب‌های اجتماعی، پنج «ایستگاه کتاب» در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل بهزیستی آذربایجان‌غربی برپا می‌شود.

گسترش فرهنگ کتابخوانی، جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون نگاه می دارد و سبب توسعه فرهنگی می شود؛ و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اقدام به ارائه خدمات کتابخانه‌ای، اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی کتاب محور، عضویت مددجویان در کتابخانه‌های عمومی و …. در ایستگاه های کتاب کرده است؛ ایجاد و تقویت فرهنگ کتابخوانی و نهادینه کردن آن به عنوان یک ارزش اجتماعی در بین افراد مددجو، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت و … از مهم ترین اهداف این طرح میباشد.

شایان ذکر است، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌غربی در راستای توسعه خدمت رسانی به افراد مددجو، از برنامه های آتی این اداره‌کل می‌باشد.