به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، آژانس nexkooks بهطور تخصصی درخصوص بررسی و تحلیل عادات رسانه فعالیت و سالانه گزارشهای مختلفی با اهداف تجاری منتشر میکند.این گزارشها بر پایه دادههایی ارائه میشود که بهطور مستمر جمعآوری میشوند. آخرین بهروزرسانی در دی ماه ۱۴۰۲ صورت گرفته است. در ادامه بخشهایی از این گزارش را مرور میکنیم.
نفوذ و الگوی استفاده
بررسی نتایج نشان میدهد که شبکه نمایش خانگی مبتنی بر پرداخت اشتراک یا svodبه عنوان یک رسانه محبوب شناخته میشود و مخاطبان اصلی این رسانه گروههای سنی ۳۰ تا ۴۵ سال هستند؛ بهطور کلی ضریب نفوذ شبکه نمایش خانگی در ایران در شهریور ۱۴۰۲ برابر با ۱۳/۶درصد بوده است البته این موضوع به این معنا نیست که فقط ۱۳/۶درصد از مخاطبان محتوای شبکههای خانگی را تماشا میکنند بلکه این افراد گروهی هستند که از طریق خرید اشتراک این برنامه را از پلتفرم شبکههای خانگی تماشا میکنند. همچنین ممکن است با یک اشتراک چندین نفر محتوای شبکه خانگی را دنبال کنند .
پراکندگی مخاطبان
گروههای بزرگ مخاطبان مستقیم پلتفرمهای شبکه خانگی بر پایه حق اشتراک به چند گروه قابل تفکیک است که مهمترین آن عبارت است از گروه ۳۱ تا ۴۵ که ۲۱/۷ درصد را شامل میشود و در مجموع یوزرهای اصلی به حساب میآیند .رده سنی ۳۳ تا ۳۷ سال نیز بالاترین سرانه مصرف پلتفرمهای شبکه نمایش خانگی بر پایه حق اشتراک را به خود اختصاص داده است .
سهم پلتفرم از کانالهای تماشا
براساس نتایج به دست آمده بخش قابلتوجهی از محتواهای ارائه شده در شبکه نمایش خانگی از کانالهای دیگری دنبال میشوند. به عنوان مثال سریال زخمکاری که یکی از پربینندهترین سریالهای ارائه شده در شبکه نمایش خانگی محسوب میشود، توسط ۵۸ از افراد دیده شده اما این تماشا لزوماً از طریق شبکه نمایش خانگی دیجیتال نبوده است. تنها ۳۱ درصد از افراد این سریال را از طریق پلتفرم فیلیمو دنبال کردهاند. بخش عمدهای از مخاطبان محتوای شبکه خانگی را از کانالهای دیگر مانند دانلود از تلگرام، شبکههای ماهوارهای، کلوبها و دستفروشها دنبال یا فایل آن را از دوستان و آشنایان خود دریافت میکنند .
بازیگران اصلی شبکه نمایش خانگی
در این بخش تنها به بررسی شاخصهای عملکرد برند شبکه نمایش خانگی بر پایه حق اشتراک پرداخته شده است؛ بنابراین به بررسی بازیگرانی نظیر تلوبیون یا تماشاخانه پرداخته نشده است. از نظر عملکرد برند، فیلیمو با اختلاف زیاد در رتبه اول قرار دارد که عمدتا به سابقه و حجم تولیدات این پلتفرم مربوط است . مثلا شاخص tom در مورد فیلیمو به تنهایی برابر با ۶۵/۴درصد است؛
این در حالی است که رقیب آن یعنی فیلمنت با ۱۸/۶درصد در رتبه دوم قرار گرفته . نکته مهم اینکه دادههای مربوط به شهریور ۱۴۰۲ نشان میدهد نماوا در رتبه دوم قرار داشته اما در دی ۱۴۰۲ فیلمنت رشد معناداری داشته و به رتبه دوم رسیده است. در مورد شاخص ترجیح برند یا mpsa فیلیمو با ۶۶/۹درصد با اختلاف در جایگاه اول قرار گرفته که نشان میدهد بیشتر از دو سوم از یوزرهای شبکه خانگی، این پلتفرم را ترجیح میدهند.
فیلمنت در رتبه دوم قرار گرفته و۱۷/۷درصد از یوزرها آن را ترجیح میدهند. از منظر شاخص aided awareness فیلیمو همچنان در رتبه اول قرار دارد. امتیاز این برند در میان یوزرها به۸۵/۶درصد رسیده است. این شاخص درباره نماوا ، برابر با ۴۵/۹ درصدو درباره فیلمنت برابر با ۴۰/۶درصد بوده است.
گروه سنی مخاطبان گناه فرشته
گروه مخاطبان به پراکندگی مخاطبانی اشاره دارد که از طریق پلتفرم محتوای مورد نظر را دنبال میکنند و نه سایر منابع مثل ماهواره، دانلود و … . گروه مخاطبان سریال گناه فرشته به این شرح است: مردان ۱۸ سال ۴/۶درصد؛ مردان ۱۸ تا ۳۰ سال ۱۴/۲ درصد، مردان ۳۱ تا ۴۵ سال ۲۵/۲درصد و مردان ۴۵ سال ۳/۹ درصد. زنان ۱۸ سال ۴/۴؛ زنان ۱۸ تا ۳۰ سال ۱۵/۳ ؛ زنان ۳۱ تا ۴۵ سال ۲۷/۳و زنان ۴۵ سال ۵/۱درصد.
گروه سنی مخاطبان ناتو چ
مردان ۱۸ سال ۱/۸درصد؛ مردان ۱۸ تا ۳۰سال ۲۵/۴ درصد؛ مردان ۳۱ تا ۴۵سال ۱۹/۹درصد؛ مردان سال۴۵ ، ۱/۹درصد. زنان ۱۸ سال ۶/۵درصد؛ زنان ۱۸ تا ۳۰ سال ۲۶ درصد؛ زنان ۳۱ تا ۴۵ سال ۱۶/۱ درصد و ۴۵ سال یک و نیم درصد.
گروه سنی مخاطبان زخمکاری
مردان ۱۸ سال ۱۰/۷ درصد؛ مردان ۱۸ تا ۳۰ سال ۱۳/۸درصد؛ مردان ۳۱ تا ۴۵ سال ۱۶/۸و مردان ۴۵ سال۳/۲ .زنان ۱۸ سال ۱۳/۲درصد؛ زنان ۱۸ تا ۳۰ سال ۱۶/۴ درصد؛ زنان ۳۱ تا ۴۵ سال ۲۱/۸ درصد و زنان ۴۵ سال ۱/۱٫
مخاطبان نیسان آبی و دفتر یادداشت
گروه مخاطبان نیسان آبی ۲ عبارتند از : مردان ۱۸ سال ۱۴/۶؛مردان ۱۸ تا ۳۰ سال ۱۱/۷درصد ؛ مردان ۳۱ تا ۴۵ سال ۱۵/۱ و مردان ۴۵ سال۷/۷درصد.زنان ۱۸ سال ۱۳/۴درصد؛ زنان ۱۸ تا ۳۰ سال ۱۲/۱درصد؛ زنان ۳۱ تا ۴۵ سال ۱۶/۵ و زنان ۴۵ سال ۸/۹درصد. این هم از آمار سریال دفتر یادداشت: مردان ۱۸ سال ۴/۸درصد؛ مردان ۱۸ تا ۳۰ سال ۱۲/۷ درصد؛ مردان ۳۱ تا ۴۴سال ۱۹/۷و مردان ۴۵ سال ۹/۱درصد. زنان ۱۸ سال ۱۸/۵ درصد ؛ زنان تا ۳۰ سال ۱۴/۷درصد ؛ زنان ۳۱ تا ۴۵ سال ۲۲/۹ و زنان ۴۵ سال ۱۰/۶٫
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجانغربی با اشاره به تداوم روند کاهشی دما در استان طی روزهای آینده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دما در استان به ۱۴ درجه زیر صفر رسید که مربوط به تخت سلیمان تکاب بود.
Lucky Carnival Casino: A Festive Gaming Experience The vibrant world of online casinos is always evolving, with new and exciting platforms emerging to captivate players' imaginations. Among these digital playgrounds, the Lucky Carnival Casino https://luckycarnival.casino/ stands out as a unique and exhilarating option that offers not just games, but an entire carnival experience. Let's […]
hello world!!!
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه