به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این بخش از عرشه به میزان ۹۰ تن آرماتوربندی و ۸۰۰ متر مربع قالببندی انجام شده که با توجه به بتنریزی دو مرحلهای عرشه پل B4 در طول ۸۵ متر از ۱۴۴ متر، این عرشه با ۷۰۰ متر مکعب بتنریزی به اتمام میرسد .
اسکافولدبندی و سولجرگذاری عرشه پل B4 به حجم ۲۲۰۰۰ مترمکعب و قالببندی آن به میزان ۱۸۰۰ متر مربع انجام شده که پیشرفت فیزیکی این محور بیش از ۸۵ درصد و کل پروژه ۹۰ درصد است که در این بتنریزی از رده بتن C35 یعنی با عیار ۴۵۰ کیلوگرم برای کسب مقاومت ۴۰۰ کیلوگرم در سانتیمتر مربع استفاده میشود.
برای کل محور عرشه B4 در طول ۱۴۴ متر به میزان ۵۰۰ تن آرماتوربندی و ۱۲۰۰ تن بتن مصرف میشود که در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بخشی از ادامه این محور در طول ۱۰۰ متر با عرض ۲۰ متر بتنریزی شده بود و آماده اتصال است که بعد از اجرای ۵۹ متر طول مانده از این عرشه کل محور در طول ۲۴۴ متر به بهرهبرداری میرسد.
در خصوص محور عرشه b1 ، در طول کل ۲۱۹ متر بوده که در ۳ ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰۰ متر طول از عرشه عملیات بتنریزی آن ، انجام شده و ۶۰ متر دهانه اول و ۵۰ متر دهانه سوم یا آخر b1 مانده که به زمانی حدود یک ماه نیاز هست تا این ۲ دهانه نیز به اتمام برسد .
براساس هشدار زرد هواشناسی آذربایجان غربی با ورود سامانه بارشی از یکشنبه هفته آتی، بارش باران و برف، وزش باد شدید و مه گرفتگی استان را فرا میگیرد.
کارگاه تفاهمنامه مشترک با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با محوریت تقویت اقدامات احیای دریاچه ارومیه از طریق استفاده مؤثر از آب در بخش کشاورزی، صبح امروز با حضور رضا رحمانی دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و فرخ طایر او نماینده فائو در ایران برگزار شد.
رئیس حوضه آبریز دریاچه ارومیه در پنجمین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران با محوریت دریاچه ارومیه، عوامل خشکی دریاچه و راهکارهای احیا را تشریح کرد.
مدیر امور اراضی جهادکشاورزی آذربایجانغربی گفت: تعیینتکلیف ۲ هزار و ۶۲۹ پلاک مشمول قانون رفع تداخلات، تا پایان امسال به ایستگاه نهایی میرسد و این اقدام آرامش بیشتری برای بهرهبرداران ایجاد میکند.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه