برداشت1500 تن لوبیا از مزارع شهرستان ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت : امسال یکهزار و 500 تن انواع لوبیا از سطح یک هزار هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در ارومیه برداشت می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،پرویز امجدی با بیان اینکه این برداشت از اوایل مرداد ماه شروع و تا بیستم مهر ماه سال جاری ادامه دارد، افزود : پیش‌بینی می‌شود از سطح هر هکتار در حدود یکهزار و 500 کیلوگرم لوبیا برداشت شود.

وی افزود: شهرستان ارومیه قطب تولید لوبیا چیتی و قرمز در استان است که از این مجموع 780 هکتار آن از نوع لوبیا چیتی و بقیه لوبیا قرمز، سفید و ماش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه تصریح کرد: قیمت و ارزش افزوده بالای محصول، دوره رشدی کوتاه و استفاده از آن به عنوان کشت دوم سبب رغبت کشاورزان به کشت این محصول، به خصوص در منطقه سرو شده و این منطقه با 715 هکتار سطح زیر کشت بالاترین سطح زیر کشت لوبیا را در شهرستان به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: آبیاری 50 درصد مزارع لوبیا کشت شده در این شهرستان، به صورت نشتی و 50 درصد دیگر به صورت آبیاری نوین با نوار تیپ است.

گفتنی است امسال 8 هزار و 636 هکتار ازاراضی دیم و آبی شهرستان ارومیه به زیر کشت انواع حبوبات رفته که عمده این محصولات شامل نخود، انواع لوبیا، و عدس است.