بررسی طرح ایجاد واحد کنستانتره سنگ آهن تکاب در مركز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی

سیزدهمین یکشنبه های تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، با موضوع بررسی موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری با حضور نماینده معدن سنگ آهن قنریجه تکاب و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مجوز دهنده سرمایه‌گذاری در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، در این جلسه که درخواست سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک واحد تولید کنستانتره سنگ آهن با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن و با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومان موردبررسی قرار گرفت، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی خواستار حل‌وفصل مشکلات این سرمایه‌گذار با سازمان محیط‌زیست کشور و میراث فرهنگی و ایجاد بسترهای قانونی لازم برای راه‌اندازی این واحد بزرگ تولیدی با اشتغال‌زایی مستقیم بیش از ٢٠٠ نفر در استان شد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین خواستار تعیین فوری عرصه و حریم آثار و سایت‌های تاریخی استان برای کاهش موانع در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران واقعی استان شد.

معتمدیان در ادامه خواستار مدیریت و انسجام در صدور اسناد هویتی اراضی کشاورزی سطح استان آذربایجان‌غربی شد.

در همین نشست معاون استاندار و سایر مدیران کل و مسئولان دستگاه‌های مربوطه نیز در بحث تسهیل و تسریع صدور مجوزهای لازم ازجمله در بحث واگذاری زمین لازم برای عملیات تولیدی استاندار آذربایجان‌غربی و سایر مسایل و مشکلات مطروحه در جلسه قول مساعد دادند.