بررسی ۲۴۵ مصوبه شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان ارومیه

فرماندار ارومیه گفت: در 9 ماهه سالجاری 245 مصوبه شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان ارومیه در هیأت تطبیق شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، غلامحسین عماری افزود: در ۹ ماهه سالجاری هیأت تطبیق مصوبات شوراهای شهرهای پنجگانه شهرستان که با حضور نمایندگان وزارت کشور، دادگستری و شورای اسلامی استان در فرمانداری ارومیه برگزار شده و  تعداد ۲۴۵ مصوبه را مورد بررسی قرار داده است.

فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه بیشترین تعداد با ۱۸۷ مصوبه مربوط به شورای شهر ارومیه می باشد، افزود: در ۳۰ جلسه برگزار شده از ۲۴۵ مصوبه ۲۱۲ مصوبه مورد تأئید هیأت تطبیق شهرستان قرار گرفته است .

فرماندار ارومیه با بیان اینکه از ۲۷ مصوبه رد شده در هیأت تطبیق ۲۱ مصوبه مورد قبول شوراها قرار گرفته است، گفت: از شش مصوبه ابرام شده توسط شورای اسلامی شهر ارومیه که به شورای حل اختلاف استان ارسال شده است در ۳ مصوبه نظر هیأت تطبیق شهرستان تأئید و در یک مصوبه نظر شورای شهر تأئید شده ودو مصوبه دیگر در حال رسیدگی در شورای حل اختلاف استان می باشد.

عماری با تأکید بر رعایت قوانین ومقررات مرتبط با وظایف شوراها در تصویب مصوبات، یاد آور شد: هیأت تطبیق شهرستان با بررسی های دقیق و کارشناسی تلاش دارد که مصوبات از نظر قوانین ومقررات مرتبط با شوراها وشهرداری ها مغایرت قانونی نداشته باشند.