برف راه ۹۴ روستا در آذربایجان غربی را مسدود کرد

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی از مسدود شدن راه ارتباطی ۹۴ روستای استان بر اثر بارش سنگین برف خبرداد.

به گزارش پایپاه خبری قارتال نیوز ، ارسلان شکری در تشریح  آخرین وضعیت راه‌های استان در پی بارش برف گفت: در شهرستان تکاب ۵ راه روستایی، شهرستان پیرانشهر ۱۵ راه روستایی، چالدران ۲۰ محور روستایی، شهرستان خوی ۱۰ محور روستایی، شهرستان سلماس ۴۰ محور روستایی و شهرستان مهاباد ۴ محور روستایی مسدود شده است .

 

وی با بیان اینکه تلاش شبانه روزی راهداران برای برف‌روبی و نمک‌پاشی تمام محورهای برف‌گیر و بازگشایی محورهای روستایی مسدودی استان ادامه دارد، افزود: راهداران راهدارخانه ۱۴ شهید بخش سیلوانای شهرستان ارومیه نیز دیشب و بامداد امروز با باز گشایی روستای قرایی این بخش توانستند به یک خانم باردار جهت امدادرسانی کمک کنند.

 

شکری گفت: گزارش‌های دریافتی  از آخرین وضعیت راه‌های استان تا این لحظه، بارش در کلیه شهرستان‌ها و راه‌های استان به صورت خفیف، محور تمرچین کولاک، بارش شدید در حوزه پیرانشهر، نقده، مهاباد، اشنویه و سردشت و کولاک در محور روستایی آق اطاق شهرستان تکاب را نشان می‌دهد.

 

وی اضافه کرد: کلیه راه‌های اصلی و فرعی باز و تردد برقرار است و توصیه اکید می‌شود از ترددهای های غیرضرور در محورهای برف‌گیر خودداری شود و در صورت لزوم به تردد حتماً وسایل ایمنی، خوراک، پوشاک گرم به همراه داشته و در محورهای کوهستانی به علت کولاک همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.