طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شد؛

برف روبی یک هزار و ٧۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از برف روبی یک هزار و ٧۴ کیلومتر از محور های مواصلاتی استان با تلاش ٩١ نفر از راهداران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ایرج دست نشان با اشاره به بارش برف و برف روبی جاده‌های مواصلاتی استان طی ٢۴ ساعت گذشته گفت: با فعالیت بی وقفه راهداران در محور های مواصلاتی اصلی سراسر استان بارش نزولات آسمانی باعث انسداد هیچ مسیری نشد و راهداران یک هزار و ٧۴ کیلومتر از این محور ها را برف روبی کنند.

وی در ادامه با توجه به تلاش بی‌وقفه راهداران ادامه داد: طی ٢۴ گذشته نزدیک به ۱۰۰ نفر از راهداران با ۴۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۶٧٠ تن شن و ماسه جهت جلوگیری از انسداد و لیز خوردن خودرو ها، محورهای مواصلاتی استان را بازگشایی و ترددها را تسهیل کردند.

دست نشان با توجه به اهمیت ایمنی سفر خاطر نشان کرد: به دلیل تداوم بارش در محورهای مختلف استان، توصیه می‌شود همشهریان از تردد غیرضروری در مسیرهای برف گیر خودداری کرده و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات خودرو از جمله مه شکن، برف پاک کن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ محور روستایی براثر بارش برف و کولاک مسدود شده بود که در حال حاضر راه این رتعداد روستا با فعالیت ۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین توسط ٨ نفر از راهداران بازگشالیی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه ها گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده ای می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به صورت آنلاین و از طریق دوربین های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می گیرد استفاده کنند.