برق ۲۵ اداره دولتی و دستگاه اجرایی پر مصرف آذربایجان غربی قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: اداراتی که نسبت به رعایت مدیریت مصرف برق در ایام اوج بار بی‌توجه باشند با قطع برق روبرو خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، طاهر کیامهر از قطع برق ۲۵ اداره پرمصرف دولتی در خرداد ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: یکی از اهداف تغییر ساعت کاری ادارات، مدیریت مصرف و کاهش مصرف انرژی برق در ساعات اوج بار مصرف است و انتظار داریم کارکنان دستگاه‌ها یک ساعت زودتر از پایان ساعت کاری دستگاه‌های سرمایشی را خاموش کنند. مصرف برق همه ادارات بصورت لحظه‌ای و برخط با استفاده از کنتورهای هوشمند در حال رصد است و هر دستگاهی که در مدیریت مصرف توجه لازم را نداشته باشد با قطع برق روبرو خواهد شد.

وی ضمن اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق ادارات و دستگاه های اجرایی به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری به نسبت سال ۱۴۰۰ و ۶۰ درصد کاهش مصرف در ساعات غیراداری نسبت به ساعات اداری همان روز افزود: در خرداد ماه امسال توسط اکیپ های نظارتی مدیریت مصرف برق ادارات، از ۶۱۲ اداره دولتی در استان بازدید به عمل آمده است که از این تعداد ۳۹۱ مورد اخطاریه صادر شده و برق ۲۵ اداره دولتی پرمصرف به دلیل عدم توجه به اخطاریه قطع شده است.

کیامهر خاطر نشان کرد: وصل مجدد برق آن دستگاه در صورتی انجام خواهد شد که بالاترین مقام مسئول تعهد رعایت مصرف را بدهد و در صورت تکرار در رعایت میزان مصرف، اسامی این ادارات اعلام خواهد شد.