برنامه‌های فرهنگی در موزه‌های آذربایجان غربی برگزار می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و رونق‌بخشی به فعالیت موزه‌های استان برنامه‌های فرهنگی از جمله شب شعر و پاتوق کتاب در موزه‌های آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، با توجه به برگزاری نهمین دوره جشنواره «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران»، جلسه بررسی طرح‌های مرتبط با ترویج فرهنگ کتابخوانی و نیز بهره‌مندی از ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: این اداره‌کل آمادگی خود را برای استفاده از ظرفیت اماکن تاریخی و موزه‌ای استان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اعلام می‌کند.

داوود فرازی افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند تجلیل از نویسندگان حوزه میراث‌فرهنگی و رونمایی و معرفی از کتاب‌های برتر در این حوزه نیز از جمله اقداماتی است که می‌توان در موزه‌های سطح استان اجرا کرد.

پیروز قادری، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان نیاز است که همه دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند و در این راستا برگزاری برنامه‌های فرهنگی در موزه‌های از جمله ابتکارات خلاق است.

در پایان این جلسه مقرر شد برای افزایش همکاری‌های مشترک در خصوص ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مقرر شد تفاهم‌نامه مشترکی بین دو اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امضا شود و نیز طرح المان‌سازی مشترک کتاب و موزه تهیه شود.