برنامه محوری جايگزين بودجه محوری و دستگاه محوری می شود

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان آذربایجان غربی گفت: به شكل سنتي زمان زيادي صرف تامين و جذب بودجه مي شد، در حالي كه اگر به برنامه ريزي اهميت داده نشود شاهد خروجي لازم از فرآيند جذب اعتبارات نخواهيم بود. وی افزود: در اين راستا در ساختار جديد سازمان مديريت استان به دليل اهميت و اولويت برنامه محوري معاونت برنامه ريزي ايجاد گرديده است و لازم است برنامه محوري را جايگزين بودجه محوري و دستگاه محوري نماييم.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،حسین سپهری تاکید كرد: بايد منابع در خدمت برنامه باشد و يكي از گام هاي مهم در برنامه ريزي، رشد و توسعه منطقه اي و تخصيص بهينه و عادلانه اعتبارات در مناطق متناسب با ظرفيت ها و نيازهاي مناطق است.

وي بیان کرد: ايجاد عدالت منطقه اي با ضابطه مند و شاخصمند كردن منابع در سازمان مدیریت استان انجام شده است و سند توسعه ۱۹ شهرستان و برنامه راهبردي اجرايي در توسعه استان و شناسايي گره ها و موانع توسعه و شناسايي قابليت ها و ظرفيت هاي مناطق در سازمان در دست تهيه است.

سپهري خاطرنشان كرد: يكي از برنامه ها و سياست هاي مهم دولت سيزدهم، تدوين سند تحول دولت در استان و تحقق رشد اقتصادي تكليف شده به استان است كه با مشخص شدن معيارهاي اين سند تحول، سازمان مديريت و برنامه ريزي استان اين سند را تدوين خواهد گرد.

سپهري با اشاره به الزامات برنامه اي دولت در راستاي رشد اقتصادي ۸ درصدي گفت: سهم استان آذربايجان غربي رشد 7.6 درصدي مي باشد كه در چهار بخش كشاورزي، صنعت، معدن و خدمات پيش بيني شده كه براي رسيدن به اين رشد به ۵۱ هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز است، يعني براي تحقق يك درصد رشد به ۶۷۰۰ ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز است كه با اين سرمايه گذاري ۱۸۷ هزار شغل پايدار ايجاد خواهد شد.

وي افزود: در اين راستا سهم سرمايه گذاري در شهرستانها و ميزان شغلي كه ايجاد خواهد شد در هر بخش با توجه به ظرفيت شهرستانها مشخص شده كه مستلزم عزم جدي همه دستگاه‌ها براي تحقق اين رشد است.

سپهری ادامه داد: در راستاي دستيابي به رشد اقتصادي پيش بيني شده با استفاده از همه ظرفيت ها و اجراي طرح ها و پروژه ها با تكيه بر مشاركت بخش خصوصي و تمركز بر بهره وري و رفع موانع و ايجاد بستر مناسب براي جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي، اين رشد منجر به ارزش افزوده و اشتغال پايدار مبتني بر دانش و فناوري و نيز ايجاد تعادل و توازن منطقه اي خواهد شد.