برگزاری جلسه ستاد اربعین شهرستان تکاب

جلسه ستاد اربعین شهرستان تکاب به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه و جمعی از مسوولان و روسای ادارات برگزار و امام جمعه، فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب سخنانی ایراد نمودند .

به گزارش خبرنگار قارتال نیوز از تکاب، در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین مصطفی کوهی امام جمعه تکاب طی سخنانی به اهمیّت و نقش راهپیمایی اربعین در ماندگاری و معرفی حماسه عاشورا اشاره کرده و گفت: پیاده روی اربعین نقش مهم، موثر، به سزا و ماندگاری در معرفی حماسه عاشورا دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کوهی ادامه داد : اهمیّت و اثرگذاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در ترویج فرهنگ عاشورایی بی بدیل است.

وی افزود: دشمنان اسلام به دلیل اثر گذاری زیاد پیاده روی اربعین در ماندگاری حماسه عاشورا، برای برگزار نشدن آن تلاش مضاعفی می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین کوهی در ادامه سخنان خود بر نقش بسیار تاثیرگذار سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در موضوع پیاده روی اربعین حسینی(ع) اشاره و ابراز امیدواری کرد راهپیمایی اربعین امسال باشکوه تر از سال قبل برگزار شود.

امام جمعه تکاب در خاتمه از دولت مردمی و انقلابی جهت ایجاد زیرساخت های مناسب برای برگزاری پیاده روی عظیم اربعین حسینی تشکر و قدردانی نمود.
پس از بیانات امام جمعه تکاب سرهنگ پاسدار علیرضا سرتیپی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب به ایراد سخن پرداخت و گفت: اربعین حسینی بهترین فرصت برای تبیین عاشورا است.

سرهنگ علیرضا سرتیپی در جلسه ستاد اربعین تکاب ،پیاده روی و آیین های اربعین حسینی را بهترین فرصت برای تبلیغ و تبیین حماسه عظیم عاشورا دانست و از استاندار آذربایجان غربی برای تامین زیرساخت های برگزاری پیاده روی اربعین و آماده سازی مرز تمرچین قدردانی کرده و افزود: عزاداری ها و آیین های عاشورایی عامل مهم ترویج فرهنگ و قیام عظیم حضرت سیدالشهدا(ع) است.
وی بیان داشت : درس آموزی و انتقال پیام باید مهمترین وجه برگزاری عزاداری ها و پیاده روی اربعین حسینی باشد.

وی افزود: زمینه برگزاری هرچه باشکوه تر عزاداری های دهه اول محرم در شهرستان تکاب فراهم شود.
بنا به گزارش خبرنگار قارتال نیوز جلسه با سخنان اسماعیل حیدری آزاد فرماندار شهرستان تکاب ادامه یافت .

حیدری آزاد در جلسه ستاد اربعین تکاب خطاب به روسای ادارات و دستگاههای اجرایی گفت: همه ادارات و دستگاه های اجرایی تکاب از تمام ظرفیت و امکانات خود برای برگزاری باشکوهتر مراسم اربعین حسینی استفاده کنند.
وی افزود: ادارات از هم اکنون برای برگزاری پیاده روی اربعین و تردد زائران از تکاب به سمت مرز تمرچین آمادگی داشته باشند.

فرماندار تکاب گفت: مرز تمرچین پیرانشهر با دیپلماسی قوی، عنایت و پیگیری استاندار آذربایجان غربی از سال گذشته برای تردد زائران اربعین در شمال غرب کشور بازگشایی شده است که با توجه به امنیّت بالا و زیرساخت های ایجاد شده در مرز تمرچین و اهمیّت بازگشایی آن، امسال نیز تردد زائران اربعین از این گذرگاه مرزی با شکوه تر انجام خواهد شد.

حیدری آزاد ابراز امیدواری کرد که شاهد حضور زائران اربعین حسینی از شهرها و استان های همجوار و کشورهای همسایه در تکاب برای تردد از مرز تمرچین در پیاده روی اربعین باشیم.

فرماندار تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی و ادارات خدمات رسان برای باشکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی و کسانی که قصد دارند با عبور از تکاب به مرز تمرچین عزیمت کنند تلاش و در این زمینه اقداماتی جدّی به عمل آورند .

فرماندار تکاب افزود: امسال آیین های دهه اول محرم، اربعین حسینی و دهه آخر صفر با شور و شکوه بیشتری در تکاب برگزار می شود.
وی تاکید نمود : تمهیدات و مقدمات برگزاری پیاده روی نمادین برای جاماندگان اربعین حسینی از سوی سپاه، شهرداری و آموزش و پرورش در تکاب فراهم گردد.