برگزاری دوره آموزشی طرح کهاب برای جایگاه داران منطقه ارومیه

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: به منظور آشنایی جایگاهداران و شرکت های صاحب نشان در اجرای مراحل مختلف طرح کهاب در سطح جایگاه های سوخت منطقه ارومیه، یک دوره آموزشی در این خصوص در محل سالن اجتماعات ستاد منطقه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مرتضی بشیر ضمن معرفی اهداف و سیاست های اجرای این طرح گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران می بایست، تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت داخل محدوده شهری کلانشهرها و مراکز استان‌ها به‌ منظور جلوگیری از انتشار بخار و هدرروی بنزین طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) را به‌طور کامل اجرا کنند.

بشیر افزود: انتشار بخارات بنزین از جایگاه های عرضه سوخت یکی از مهم ترین عوامل آلودگی هواست و این عامل جزو آن دسته از منابع آلاینده هواست که علاوه بر ضرر و زیان ناشی از ایجاد آلودگی هوا، زیان اقتصادی دیگری از منظر اتلاف سوخت در کشور ایجاد می کند، بنابراین کنترل و جلوگیری از این تبخیر اهمیت دوچندان پیدا می کند.

ضمنا در ادامه این دوره آموزشی فرهاد سلطانی رئیس خدمات مهندسی منطقه و دکتر عسگری مدیر عامل شرکت پایش تجارت صنعت آسمان توضیحاتی در رابطه با چگونگی نحوه اجرای این طرح را عنوان کردند، امیدواریم با اجرای این طرح کارآمد گامی موثر در راستای کاهش اثرات منفی زیست محیطی را برداشته باشیم.

این دوره آموزشی با تدریس آقای نوید عجب شیری ادامه داشت و درآخر با پرسش و پاسخ به جایگاهداران در این رابطه خاتمه یافت.