برگزاری مانور تشدید بازرسی بهداشت محیط و کار در سلامت نوروزی 1401 در استان

مانور تشدید بازرسی و نظارت برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی سال 1401 با اولویت مدیریت بیماری کووید_19 از 23 اسفند ماه در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی آغاز گردید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، احسان ریخته گر معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در آغاز این برنامه گفت: هدف از اجرای این برنامه حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی می باشد.

وی افزود: با توجه به ایجاد ایمنی نسبی بدنبال تزریق واکسن کرونا، امسال شاهد حضور مسافران نوروزی در استان زیبای آذربایجان‌غربی خواهیم بود و لازم است بازرسان سلامت محیط و کار فعال‌تر از قبل در این برنامه تشدید حضور داشته باشند.

دکتر ریخته گر اضافه کرد: آغاز برنامه تشدید بازرسی سلامت محیط و کار در ایام نوروز از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین 1401 شروع می شود.

وی ادامه داد: در برنامه سلامت نوروزی ١٤٠1 بیش از 350 نفر از بازرسان بهداشت محیط در قالب شست و هفت تیم بازرسی مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و سطوح با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن  پرتردد، نظارت کنترل رفتارهای پرخطر در راستای مدیریت بیماری کووید-١٩ گام برمی‌دارند.

 آرمیون رئیس گروه بهداشت محيط و حرفه اي استان در این برنامه ضمن تشکر از تلاشهای شبانه روزی کارشناسان سلامت محیط و کار در طی دو سال در زمان درگیری با کرونا و نیز کلیه سازمانها و نهادهای همکار از جمله تعزیزات، نیروی انتظامی و سایر نهادها گفت: در حال حاضر که در حال فروکش کردن نسبی پیک ششم در جامعه هستیم لازم است بدانیم که ستون اصلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازرسان سلامت محیط و کار می باشند.

وی در خصوص راهبردهای برنامه سلامت نوروزی به ارتقای وضعیت بهداشت محیطی در مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی به ویژه مراکز حساس ویژه و کنترل محصولات دخانی بویژه قلیان اشاره نمود.

حرکت خودروهای اکیپهای سیار بازرسان سلامت محیط و کار در سطح شهر ارومیه پایان بخش این برنامه بود.