برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۸۵ نقطه از مساجد و حسینیه‌های آذربایجان غربی

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در آذربایجان غربی گفت:مراسم شیرخوارگان حسینی امسال نیز همانند سال های گذشته در اولین جمعه ماه محرم در ۸۵ نقطه از مساجد و حسینیه های آذربایجان غربی برگزار می شود.

امیر شجاع زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری قارتال نیوز،با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی امسال نیز همانند سال های گذشته در اولین جمعه ماه محرم مصادف با سوم ماه محرم، در ۸۵ نقطه از مساجد و حسینیه‌های آذربایجان غربی برگزار خواهد شد، گفت: تمامی تهمیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر مراسم شیرخوارگان حسینی در سطح استان در نظر گرفته شده است.

شجاع زاده افزود: این مراسم همزمان در ۸۰ هزار نقطه از سطح جهان نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم در ۴۰ نقطه از شهر ارومیه برگزار خواهد شد، گفت: ۱۵ هزار دست لباس مخصوص مجمع به شرکت کنندگان در این مراسم اهدا خواهد شد.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته شاهد برگزاری اولین مراسم شیرخوارگان حسینی بعد از همه گیری ویروس کرونا در استان بودیم گفت: در مراسم سال گذشته ۱۵۹ هزار نفر شرکت کرده بودند که امسال پیش بینی می‌شود آمار شرکت کنندگان از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رود.

شجاع زاده با اشاره به اینکه این مراسم در اکثر شهرهای استان برگزار می شود گفت: در شهرهای سنی نشین مهاباد، سردشت و پیرانشهر محبین اهل بیت میزبانی برگزاری این مراسم را بر عهده دارند.

شجاع زاده در خاتمه افزود: با همکاری نیروی انتظامی تمهیدات لازم در جهت روان سازی ترافیک در شهرهای ارومیه خوی و سلماس در محل برگزاری این همایش در نظر گرفته شده است.

خبرنگار: بیتا اختیاری