برگزاری کارگاه آموزشی 23 مهارت رشدمدار در 12 مدرسه منتخب ارومیه

کارگاه آموزشی 23 مهارت رشد مدار در 12 مدرسه منتخب نواحی دوگانه ارومیه با همکاری آموزش و پرورش و معاونت پیشگیری دادگستری استان برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، جلسه هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش و معاونت پیشگیری دادگستری استان در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی ۲۳ مهارت‌ رشدمدار 17 آذر در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

قلی ابرازه، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه مهمترین کار در فرآیند تربیت مطلوب، آموزش حل مسئله به خانواده هاست گفت: امروزه تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر خانواده ها بیش از پیش تاثیر گذاشته است و بنیان خانواده را مورد هجوم قرار داده است.

وی افزود: شیوه های فرزندپروری ناکارآمد، پیروی از سنت های قدیمی همچون پدرسالاری، الگوبرداری از فرهنگهای سایر جوامع و عدم توانایی در حل مسئله را از مهمترین مشکلات خانواده ها دانست.

ابرازه با اشاره به همکاری آموزش و پرورش ومعاونت پیشگیری دادگستری استان در برگزاری کارگاه آموزشی ۲۳ مهارت‌ رشدمدار بیان کرد: امسال دوره های23 مهارت رشد مدار طی 3 جلسه 2 ساعته در 12 مدرسه منتخب نواحی دوگانه ارومیه برگزار می شود.

جعفر رجبی، رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه آموزش والدین نقش اساسی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارند، اظهار کرد: برگزاری کارگاه های 23 مهارت تربیت فرزند رشدمدار برای والدین دارای فرزند 7 الی 12 سال به عنوان یکی از برنامه های مشترک اداره کل فرهنگی پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه و دفتر مرکزی انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با هدف یکسان سازی دوره های آموزش خانواده مدارس ابتدایی در سراسر کشور می باشد.

وی گفت: از جمله مهارتهایی که در این برنامه آورده شده است می توان به سواد رسانه ای، معرفی و مرور اختلالات رفتاری، مهارتهای لازم برای بهبود بهزیستی، مهارت های لازم برای بهبود روابط خانوادگی، مهارت های لازم برای بهبود رشد کودک و مهارت های لازم برای تقویت مهارت خیرگزینی اشاره کرد.