بهبود شاخصهای آموزشی و پرورشی با مدیریت جهادی پیگیری می شود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه استان از نظر شاخص‌های آموزشی و پرورشی در رتبه ۱۳ کشوری قرار دارد؛ گفت: بهبود وضعیت استان در شاخصهای آموزشی و پرورشی با مدیریت جهادی پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۱ صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان غربی در محل سالن حوزه استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

جواد جنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری، تعداد ۶۸۶ هزار دانش آموز در ۲۷ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

وی با اذعان به وضعیت رضایت بخش واکسیناسیون فرهنگیان و دانش اموزان استان افزود: واکسیناسیون دانش آموزان در دوز اول ۹۵ درصد و در دوز دوم ۹۲ درصد محقق شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: با ابلاغ ستاد ملی کرونا، آموزش حضوری با هدف بهبود کیفیت آموزش در مدارس استان بخوبی جریان دارد.

جنگی ادامه داد: وضعیت نامناسب فضای آموزشی در استان آذربایجان غربی مشهود است بطوریکه این استان از نظر تراکم دانش آموزی رتبه ۲۷ کشور است. لذا مشارکت دستگاههای اجرایی برای بهبود شاخص فضای آموزشی ضروریست.

وی خاطر نشان کرد: سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان بسیار نامطلوب است که برای بهبود آن احداث ۳۰ چمن مصنوعی و ۶ سالن ورزشی چند منظوره و ۱۵ کلاس درس تربیت بدنی در کنار ۱۵ مدرسه پویا در دستور کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تعداد ۸۰۵ مدرسه دو نوبته و یک مدرسه سه نوبته در استان آذربایجان غربی وجود دارد که با هماهنگی های صورت گرفته بنیاد علوی و بنیاد برکت برای ساخت مدرسه با الویت مناطق محروم پای کار قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر شاخص‌های آموزشی و پرورشی در رتبه ۱۳ کشوری قرار دارد؛ اضافه کرد: ۴۳ میلیارد تومان سرانه مدارس در سال تحصیلی جاری به مدارس استان تزریق شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: حدود ۷ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان مشغول تحصیل هستند و برای بهبود وضعیت این مدارس اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.

جنگی اذعان کرد: فعال سازی بستر دریافت حق آموزش و پرورش از درآمد عوارض شهرداری های استان نقش بسزایی در ارتقاء وضعیت کیفی فضاهای آموزشی استان خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان نیز در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی و ارائه راهکار برای بهبود شاخص‌های آموزشی و پرورشی ضروریست چرا که شورای آموزش و پرورش باید در سطح کلان برای نظام تعلیم و تربیت تصمیم گیری کند.

وی افزود: اساس مسئله در آموزش و پرورش معلم است و تقویت دانشگاه فرهنگیان به عنوان مولد نیروی انسانی آموزش و پرورش نباید مغفول بماند.