بهبود مسیر ارتباطی ۱۷ روستا با احداث پل دو دهانه قزل آغل در آذربایجان‌غربی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خوی گفت: مسیر ارتباطی ۱۷ روستا با احداث پل دو دهانه قزل آغل و بهره مندی ۷ هزار و ۵۰۰ هموار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اصغر کاظمی، در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه پل دو دهانه قزل آغل گفت: با احداث این پل دو دهانه ۱۹ متری ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت دهستان الند از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: این پل دو دهانه مسیر ارتباطی ۱۷ روستا بوده و برای احداث آن ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی در قالب ۲ پروژه هزینه شده است.

کاظمی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در فاز اول ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای عملیات اجرایی و در فاز دوم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای عرشه فلزی با ۸ تیر به طول ۹ متر هزینه صرف شده است.

وی اعلام کرد: با تلاش راهداران برای اجرای این عملیات ۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب خاک‌برداری و ۳ هزار ۵۶۰ مترمکعب ترانشه برداری بدون بروز هیچ مشکلی به پایان رسید.

کاظمی در خصوص وجود نهرهایی در مسیر پل گفت: وجود نهرهای بومی در مسیر پل که محل آبیاری روستاییان این منطقه بود باعث شد ۲ کانال به طول ۱۰۰ متر حفاری و رمپ‌هایی مخصوص نیز طراحی و اجرا شود.

وی با بیان اینکه ۲ پروژه دیگر نیز در دست اجرا است افزود: پروژه اول روکش آسفالت ۱۶ کیلومتر است که تا کنون ۱۰ کیلومتر از آن اجرا شده و پروژه دوم مربوط به آسفالت ۱۰ کیلومتر است که عملیات زیر سازی آن به پایان رسیده اما به دلیل شرایط جوی مابقی پروژه‌ها پس از تعطیلات نوروز اجرا می‌شود.