بهرمندی ۱۰۷ خانوار روستای پیرولی باغی بوکان از شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اتصال روستای پیرولی باغی شهرستان بوکان در آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت:با ایجاد سایتی جدید 107 خانوار این روستا با هزینه کرد30 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح USO از اینترنت پر سرعت بهرمند شدند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم جلیلی‌نژاد در رابطه با این خبر تصریح کرد: روستای پیرولی باغی در شهرستان بوکان با جمعیتی بالغ بر ۲۹۲ نفر از بستر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت بهرمند شدند تا قدمی دیگر برای تحقق دولت هوشمند برداریم.

جلیلی نژاد ضمن تبیین وضعیت توسعه ای استان گفت: در حال حاضر پوشش اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۸۳ درصد است و تلاش می کنیم تا پایان سال جاری با پوشش اینترنت روستاهای باقیمانده ۱۰۰ درصد این روستاها را پوشش دهیم.

مدیر کل ارتباطات استان بیان کرد:طراحی سایت ها در قالب HLD برای تمام روستاهای باقیمانده بالای ۲۰ خانوار استان صورت گرفته و اعتبارات در قالب طرح USO تامین و به اپراتور های ارتباطی ابلاغ شده است.

بر اساس این گزارش زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت هوشمند و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.