بهره برداری از سامانه اسناد حمل بر خط در توزیع نفت گاز بخش حمل و نقل آذربایجان غربی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه در بازدید گروه معین از ناحیه خوی گفت: با توجه به راه اندازی سامانه اسناد حمل بر خط برای ناوگان 50 تن به بالا و تشدید نظارت بر نحوه تامین و توزیع نفتگاز بخش حمل و نقل و بازرسی صحت کارکرد نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت مایع ناوگان حمل و نقل دیزلی (باری و مسافری)، رانندگان عزیز نگران تامین سوخت بخش حمل و نقل در مسیرهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی نباشند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، احمد مجرد ضمن اشاره به نحوه تخصیص سوخت بر وسایل نقلیه گازوئیلی گفت: طبق مصوبه اعلامی از سوی هیات وزیران، سهمیه سوخت (نفتگاز) دارندگان وسائط باری و مسافری بر اساس اسناد حمل واریز خواهد شد که میزان سهمیه تخصیصی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ارسال و در کارتهای هوشمند سوخت شارژ می شود.

مجرد افزود:یکی از اصلی ترین مزایای این سامانه تعیین جایگاه های تعریف شده برای رانندگان در طول مسیر میباشد که در صورت خروج از مسیر تعریف شده به هیچ عنوان امکان سوختگیری میسر نخواهد شد و بزودی این طرح بسیار کاربردی شامل تمامی خودروهای نفتگاز سوز خواهد شد، در حال حاضر ارائه سوخت (گازوئیل) بر اساس پیمایش و با نرخ هر لیتری ۳۰۰ تومان‌ عرضه می‌شود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به مدت زمانی که رانندگان خودروهای دیزلی در انتظار دریافت کارت سوخت المثنی می باشند افزود: مالکین محترم می توانند در صورت ثبت درخواست المثنی برای کارت هوشمند سوخت خودرو با در دست داشتن برگه درخواست المثنی ممهور به مهر پلیس +۱۰ جهت دریافت سوخت تخصیص یافته به نواحی تابعه شهرستان محل سکونت خود مراجعه نمایند.

گفتنی است: مجوز صادر شده جهت سوختگیری با کارت آزاد نفتگاز از سوی روسای نواحی متناسب با میزان سوخت تخصیصی سیستم پیمایش ماه های قبل انجام خواهد یافت.