بهمن ماه سالجاری انجام خواهد شد؛

بهره برداری از ۲۵۲۲ واحد جایگاه دامی در شهرستان خوی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۵۲۲ واحد جایگاه دامی در جریان دو مرحله زلزله سال گذشته شهرستان خوی آسیب دیده بوده که از این تعداد یکهزار واحد جایگاه دامی در شهریورماه افتتاح و تحویل دامداران شده و ۲۵۲۲ واحد نیز تا پایان بهمن ماه آماده بهره برداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، خسرو شهبازی صبح امروز در حاشیه بازدید از واحدهای دامی بازسازی شده در زلزله خوی با بیان این مطلب اظهارکرد: ۵۲۲ واحد دامی در اثر وقوع زلزله در مورخه ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱در شهرستان خوی دچار خسارت شد که مورد بازسازی قرار گرفتند و در زلزله دوم که در ۸ بهمن ماه سال گذشته به وقوع پیوست، حدود ۳ هزار واحد دامی خسارت دیده مصوب شد که اقدامات بازسازی آن انجام می گیرد.

شهبازی افزود: ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی برای هر واحد دامی در نظر گرفته شده است که تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و مابقی در ماه های آینده تخصیص می یابد و ۳۰ میلیون تومان هم وام با نرخ بهره ۴ درصد به دامداران توسط بانک های عامل پرداخت می شود‌.

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری شهرستان تعداد۸۲ هزار و ۵۰۰ عدد بلوک سیمانی رایگان در بین دامداران زلزله زده توزیع شده است.

شهبازی تاکید کرد: خوشبختانه ۵۲۲ واحد تکمیل و تحویل دامداران شده است و از ۳ هزار واحد جایگاه دامی در زلزله دوم نیز تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ واحد تکمیل و ۲۵۰ واحد در مرحله‌ دیوارچینی و سقف چینی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد در صورت مساعد بودن شرایط اب و هوایی تا پایان ماه بهمن سال جاری این عملیات نیز اتمام و این واحدها به بهره برداری برسند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: از ۳هزار و ۵۲۲ واحد نیمه صنعتی کوچک در سطح روستاهای شهرستان خوی ، به تعداد ۶۵۲ پروانه صنفی دامداری صادرو ۳۴۸ پروانه دامداری کوچک روستایی صادر شده است و سعی خواهیم برای تمام دامداران مجوزهای لازم را صادر کنیم.