بهره برداری از ۵۶ کیلومتر بزرگراه در آذربایجان غربی تا اربعین

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از بهره برداری ۵۶ کیلومتر بزرگراه و مسیر اصلی در راستای سهولت تردد زائران تا اربعین در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سیدمحسن حمزه لو در رابطه با این خبر گفت: امسال تدارک ویژه‌ای برای سهولت در عبور حدود ۵۰۰ هزار زائر از مرز تمرچین انجام شده که حدود ۱۰ برابر سال گذشته است.

حمزه لو، با بیان اینکه پارسال حدود ۱۶۷ هزار نفر از محور تمرچین برای نخستین بار تردد کردند، گفت: یکی از اولویتهای ما توسعه و افزایش زیر ساختهای ارتباطی منتهی به این مرز برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی است و بر همین اساس افزایش و بهبود وضعیت زیرساختها از اولویتهاست.

وی اظهار کرد: حدود ۵.۶ کیلومتر از خروجی نقده به سمت پیرانشهر و ۱۷.۵ کیلومتر از پادگان کولیج تا ورودی شهر پیرانشهر قبل از شروع اربعین زیر بار ترافیک خواهد رفت.

حمزه لو افزود: همچنین در این مدت باقیمانده ۲.۴ کیلومتر ورودی پیرانشهر با همکاری پادگان ارتش به صورت شش خطه آماده شده، ضمن اینکه ۷.۵ کیلومتر نیز مسیر حیدرآباد شمال استان در راستای تردد زائران همسایه‌های شمالی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی، در خصوص آخرین وضعیت تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار هم گفت: این سه راهی نقطه تلاقی کریدور بزرگراهی غرب کشور و یکی از تقاطع ‌های پرتصادف است و تلاش می‌کنیم تا اربعین آن را با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال تکمیل کرده و تحویل دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، با اشاره به تقارن هفته دولت با آغاز اربعین امسال افزود: امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال طرح راهداری که بیشتر در حوزه محور نقده به پیرانشهر قرار دارد، کلنگ زنی یا افتتاح خواهد شد.