به نام عزاداری نمی توان آسایش مردم را مختل کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: به دلیل ایجاد مشکلاتی اعم از سروصدای زیاد و ایجاد راه بندان توسط برخی از هیئت های عزاداری در سال قبل، امسال برای بسیاری از این هیئت ها مجوز برگزاری مراسم صادر نشد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حجت السلام منصور امامی در نشست خبری به مناسبت ماه محرم برگزار شد، گفت: هر سال عزاداری محرم با شعار خاصی صورت می گیرد که شعار امسال (در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم) می باشد.

وی ادامه داد: تمرکز و هدف شعار امسال وفاق ملی و مسایل مربوط به خانواده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه رویکرد محرم امسال جهاد تبیین با هدف امید آفرینی و نشر خوبی ها است، گفت: سیاست اصلی سازمان تبلیغات اسلامی مردمی سازی حرکت های دینی است.

امامی ادامه داد: سازمان تمام حمایت های خود را در جهت تسهیل گری و اعطای مجوز های لازم را با هیئت ها و مردم انجام میدهد.

وی افزود: در همین راستا ستاد عملیاتی محرم تشکیل شده، همچنین بیش از ۱۵۰۰ مبلغ در سطح استان به مناطق اعزام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه جوابگویی به سوالات شرعی نیازمند اشخاص متخصص می باشد، اظهار داشت: در محرم امسال ایستگاه های پرسش و پاسخ در سه نکته از شهر ارومیه دایر شده تا جوابگوی مشکلات و سوالات شرعی مردم باشند.

امامی با اشاره به سهمیه ۱۵۰ تنی اقلام خوراکی ویژه محرم برای آذربایجان غربی گفت: این سهمیه در برگیرنده اقلامی همچون برنج، شکر، گوشت گرم و روغن می باشند که هیئت ها می توانند برای دریافت آن از طریق سامانه بیرق اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اشخاصی که مجوز هیئت ندارند و شخصا برای تهیه نذری اقدام می کنند هم می توانند با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی و ثبت درخواست به صورت کتبی  از این حمایت ها برخوردار شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان با اشاره به برگزاری یوم العباس، گفت: تجمع عصر تاسوعای حسینی در خیابان امام با مشارکت هیئت های مذهبی به صورت مشترک برگزار خواهد شد.