بیست و دومین یکشنبه تولید، پشتیبانی و مانع زدایی در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی به همراه سرپرست اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان، معاون امور اقتصادی، مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک های استان در راستای حمایت از تولید و مانع زدایی از واحدهای صنعتی و رونق تولید از ۲ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در این بازدید اظهار کرد: در جلسات کارشناسی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکلات و موانع موجود در واحدهای صنعتی و تولید استان بررسی و راهکارها و تصمیمات لازم برای رفع آن ها اتخاذ می شود.

وی تصریح کرد: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان لازم الاجرا بوده و مدیران تمامی دستگاه ها، نهادها، ادارات و بانک های عامل استان باید جهت اجزایی شدن مصوبات کارگروه اهتمام داشته باشند.

معتمدیان افزود: عمده مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان مشکلات بانکی، مالیاتی، زیرساختی و تامین منابع مالی است که در تلاش هستیم از اختیارات قانونی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان استفاده نمایم و از تمامی ظرفیت های استان برای تحقق تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در آذربایجان غربی استفاده خواهد شد.

عبدالحمید سرتیپی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان فروردین امسال ۶۱ فقره جواز تأسیس در استان برای ایجاد و یا توسعه واحدهای صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار و ۹۳ میلیارد ریال صادر شده است که پیش بینی می شود زمینه اشتغال در این واحدها برای یک هزار و ۱۸۵ نفر مهیا گردید.

وی اضافه کرد: تا پایان فروردین امسال ۱۰ واحد صنعتی با دریافت پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه ای با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۷۷ میلیارد و ۲۹۴ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفتند که با راه انداز این واحدهای تولیدی صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۳ نفر فراهم شده است.

سرتیپی در خصوص واحدهای بازدید شده تصریح کرد: در راستای اجرای یکشنبه های تولید در استان که با حضور مقام عالی استان و مدیران دستگاه های اجرایی در جهت تسریح در حل موانع و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی برابر برنامه از قبل تعیین شده انجام و از ۲ واحد صنعتی در شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه مورد بازدید میدانی به عمل آمد.

سرپرست اداره کل صمت استان اضافه کرد: واحد صنعتی تولید ابزار دنده ایرانیان در سال ۱۳۹۶ اقدام به اخذ جواز تأسیس نموده و در سال ۱۳۹۷ با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع جهت تولید سوزن خانکش که مورد مصرف ماشین آلات صنعتی قرار می گیرد افتتاح و زمینه اشتغال مستقیم را برای ۳۰ فراهم ساخته است.

سرتیپی عنوان کرد: شرکت تعاونی ۱۵۴ افزار کارا دیگر واحد صنعتی مورد بازدید بود که این واحد صنعتی در سال ۱۳۷۵ نسبت به اخذ جواز تأسیس اقدام و در سال ۱۳۸۶ با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر جهت تولید انواع قطعات ماشین آلات صنایع غذایی و قطعات هواپیمای فوق سبک مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است.

در این بازدید نسبت به تسهیل و رفع موانع موجود در این واحدهای صنعتی تصمیمات لازم اتخاذ گردید که از سوی استاندار آذربایجان غربی جهت اجرا به مدیران ذیربط ابلاغ گردید.