بیش از یک میلیون نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

سرپرست اداره کل بیمه تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، میثم عابدی روز یکشنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه بیان کرد: در حال حاضر تعداد شعب فعال سازمان تامین اجتماعی در استان ۱۷ شعب فعال است، گفت: ۱۳ کارگزاری فعال و ۷ شعبه اقماری در استان در حال فعالیت هستند.

 

عابدی تعداد مستمری بگیران در سال جاری را ۱۷۶ هزار و ۶۸۶ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۹۶ هزار و ۴۹۳ مستمری بگیر اصلی و ۸۰ هزار و ۳۶۸ نفر تبعی هستند.

 

سرپرست کل تامین اجتماعی استان افزود: بیمه شدگان خاص استان شامل ۵۳ هزار و ۶۶۲ نفر مشاغل آزاد، ۴۱ هزار رانندگان ، ۳۰ هزار و ۱۶۱ نفر کارگران ساختمانی، ۲۳ هزار و ۸۶۴ نفر اختیاری، ۱۰ هزار بافندگان، ۱ هزار و ۴۱۲ نفر باربران، ۱ هزار و ۳۵۶ نفر خادمین مساجد و ۳۰۴ نفر زنبور داران است.

 

وی اضافه کرد: تعداد از کار افتادگان هم سه هزار و ۵۴۹ نفر هستند که ۲ هزار و ۵۹۹ نفر غیر از ناشی از کار بوده و بقیه ناشی از کار است.

 

عابدی با اشاره به وجود ۴۰ هزار و ۶۱۲ کارگاه افزود: تعداد کارگاه های دارای یک تا پنج نفر ۳۳ هزار و ۸۱۳ مورد، کارگاههای ۱۱ تا ۵۰ نفر سه هزار و ۱۰۵ مورد، پیمانکاری دارای قرارداد فعال چهارهزار و ۱۷۵ کارگاه ، تعداد کارگاههای ۶ تا ۱۰ نفر سه هزار مورد و کارگاه بیش از ۵۰ نفر ۶۸۱ مورد است.