بیش از ۳ میلیون بوته گل در سطح شهر ارومیه کاشت شده است

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: گلکاریهای در سطح شهر با هدف ایجاد چشم‌اندازی زیبا و ایجاد نشاط و شادابی بین شهروندان بدون وقفه تداوم دارد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علی شایگان گفت: کاشت گلهای فصلی در معابر، بلوارها، پارکها و میادین با هدف ایجاد چشم‌اندازی زیبا و ایجاد فضایی شاد و روح بخش در شهر یکی از وظایف سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری است که تمام تلاشمان در راستای افزایش طراوت، شادابی و سرسبزی در شهر و ارتقای کیفیت فعالیتها و رضایتمندی شهروندان است که بطور مستمر در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی افزود: از اول بهار تاکنوت حدود ۳ میلیون بوته انواع گلهای فصلی، درخت و درختچه در سطح شهر کاشته شده است که تلاش داریم تا تابستان و پاییز امسال حدود ۲ میلیون بوته نیز در سطح شهر کاشت شود.

شایگان گلهای کاشته شده را بنفشه، مینا، کلم زینتی، شب بو، سالویا، اطلسی، ابری و عسلی عنوان کرد و افزود: این اقلام گیاهی درخت، درختچه و گلهای فصلی که با گونه‌های مختلف و در رنگ‌های متنوع، در واحد تولیدات سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری تولید و پرورش می‌یابند.

وی در پایان بیان کرد: در طرح کاشت گلهای تابستانی سعی شده است تا از گونه‌های بادوام و با نیاز آبی کم و همچنین گلهای سازگار با شرایط آب و هوایی شهرمان استفاده شود.