بیش از 6 هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی آذربایجان غربی

تشدید نظارت‌های بهداشتی همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد کرونای آذربایجان غربی بر عرضه فرآورده های خام دامی در ایام نوروز ۱۴۰۱ و ایام ماه مبارک رمضان

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،سید امید خلیل زاده در گزارشی با اشاره به استمرار و تداوم نظارت های بهداشتی و شرعی بازرسین بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان،به تشریح اقدامات انجام شده در 15 روز اول اجرای این طرح پرداخت.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد:طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر مواد غذایی (فرآورده های خام دامی) از روز شنبه  14 اسفند ماه  1400 در این استان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می یابد.

خلیل زاده تصریح کرد:اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با قدرت تمام در حوزه‌ وظایف قانونی خود قدم برداشته و در این راستا با متخلفین بهداشتی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد جدی می کند.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود:در همین راستا در نتیجه تعداد 6 هزار 260 نوبت بازدید از مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در 15 روز اول اجرای این طرح بالغ بر 16 تن انواع فرآورده های خام دامی از این مراکز  کشف ، ضبط و معدوم سازی گردیده است و تعداد 63 مرکز عرضه متخلف نیز در اجرای این طرح به مراجع قضایی  معرفی گردیده اند .

وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات اعم ازتاریخ تولید و انقضا و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.