بی سابقه بودن کیسه گیری کودهای فله در آذربایجان غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کیسه گیری کودهای فله استان در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، تاکنون بی سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،  محمود مظلومی در تشریح این خبر گفت: در جهت اجرای سیاست‌های راهبردی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، حمل و ارسال کودهای فله از مبادی و کارخانجات تولید داخل کشور و همچنین کیسه گیری کودهای فله (اوره و کلرورپتاسیم) به میزان روزانه حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ تن در انبارهای سازمانی این شرکت و نیز انبار کارگزاران در سه ماه ابتدایی در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

مظلومی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۵۰۰ هزار تن کود فله (اوره و کلرورپتاسیم) کیسه گیری شده است که تاکنون بی سابقه بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در انبارهای استان ذخیره سازی شده است.

وی افزود: کشاورزان قبل از کشت محصول بهتر است که آزمایش خاک و بررسی عناصر مورد نیاز آن را انجام دهند تا کود به بهترین نحوه برای خاک استفاده شود.

لازم به ذکر است: شرکت خدمات حمایتی استان با عقد قرارداد با آزمایشگاه های معتبر و با هزینه مناسب از طریق باشگاه کشاورزان سامانه ۱۵۵۹ آماده دریافت نمونه های خاک، آب و گیاه کشاورزان جهت آنالیز و ارسال به آزمایشگاه می باشد.