تایید صلاحیت۲۲ نفر در حوزه انتخابیه ماکو، شوط، چالدران و پلدشت

فرماندار ماکو گفت: طبق فهرست اعلام شده از سوی هیات نظارت بر انتخابات استان که به تایید هیات مرکزی نظارت رسیده، ۲۲ نفر در حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران تائید صلاحیت شده اند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، نادر کاظمی افزود: در مرحله‌ ثبت‌نام قطعی متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه، ۶۶ نفر نام‌نویسی کرده بودند.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته ۴۲ نفر در این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده بودند، اضافه کرد: در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران ۱۶ نفر تایید شده بود که این دوره نسبت‌ به‌ گذشته بیش از ۳۷ درصد شامل ۶ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به این‌که از همه‌ سلایق و گرایش‌ها در حوزه‌ تائید صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس شوری اسلامی وجود دارد، زمینه برای ایجاد فضای رقابتی سالم با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای فراهم است.

فرماندار ماکو ادامه داد: داوطلبانی که به نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات نظارت استان و مرکز اعتراض دارند، می‌توانند به صورت غیرحضوری از طریق سامانه‌ وزارت کشور با مراجعه به بخش اعتراض به نظر هیات‌های نظارت نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

کاظمی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات، در چهار حوزه انتخابیه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت ۲۵۴ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.