تا پایان سال آینده؛خانوار روستایی برخوردار از گاز در پیرانشهر به ۹۸ درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: برخورداری خانوار روستایی پیرانشهر از نعمت گاز تا پایان هفته دولت سال آینده به ۹۸ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،علیرضا شیخی که طی جلسه‌ای با حضور کاک‌درویشی فرماندار پیرانشهر و حسین‌پور نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های گازرسانی این شهرستان برگزار می‌شد، اظهار کرد: هم اکنون ۵۸ روستا از ۱۱۸ روستای قابل گازرسانی در پیرانشهر از نعمت گاز برخوردارند که شامل ۷۲ درصد جمعیت روستایی این شهرستان است.

وی با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به ۵۵ روستا در قالب ۴ محور، خاطرنشان کرد: با اتمام آنها ۳۱۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شده و مجموع جمعیت برخوردار به ۹۸ درصد خواهد رسید.

فرماندار پیرانشهر در این جلسه عنوان کرد، بیشتر از ۷۴درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند و تا پایان هفته دولت سال آینده با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا این آمار به ۹۸درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پروژه‌های گازرسانی پیرانشهر بعضا با مشکلاتی مواجه است، خاطرنشان کرد: این مشکلات مربوط به زیرساخت‌هایی چون روستاهای حاشیه‌ی سد و همچنین شبکه فیبرنوری است.

فرماندار پیرانشهر هم در این جلسه با اشاره به اجرای پروژه‌ی محور کوپر گفت: انتظار می‌رود تا هفته دولت سال آینده حداقل ۵ روستای این حوزه نیز به بهره‌برداری برسد.

حسین پور نماینده مردم شهرستان پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه متوسط سرانه‌ی گازرسانی این شهرستان‌ها و به ویژه حوزه روستایی را مطلوب دانست و‌ گفت: طی مصوبات شورای عالی مسکن و شهرسازی و سازمان‌های دخیل در موضوع الحاق حاشیه پیرانشهر به محدوده‌ی شهری در دست اجراست.