مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی:

تا پایان سال جاری پوشش اینترنتی روستاهای تکاب و شاهین دژ به متوسط استانی می رسد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در جلسه بررسی وضعیت پوشش اینترنتی روستایی شهرستان های تکاب و شاهین دژ با حضور نماینده مردم این شهرستان ها اظهار کرد: بابرنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری پوشش اینترنت روستاهای شهرستان تکاب به متوسط استانی می رسد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در جلسه بررسی وضعیت پوشش اینترنتی روستایی شهرستان های تکاب و شاهین دژ با حضور نماینده مردم این شهرستان ها در محل اداره کل انجام شد، گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال جاری پوشش اینترنت روستاها و مناطق کم برخوردار استان، بالاتر از متوسط کشوری شود و طراحی سایت ها در قالب HLD برای هریک از روستاها به تفکیک اپراتورها صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات استان تصریح کرد: شهرستان تکاب از ۸۲ روستا ۴۹ روستای آن داری پوشش دیتا هست که سعی می کنم تا شش ماهه اول سال به متوسط استانی و کشوری برسانیم.

وی با اشاره به وضعیت پوشش روستاهای شاهین دژ افزود:شاهین دژ از ۱۰۸ روستا ۷۴ روستای آن دارای پوشش اینترنتی است که ۶۹ درصد آنها را شامل می شود که پوشش آن به متوسط استانی نزدیک تر است.

جلیلی نژاد به تعهد اپراتورهای ارتباطی اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه تعهد اپراتورهای ارتباطی طبق پروانه، پوشش دیتای روستایی را شامل نمی شود، اما تلاش می کنیم با تامین اعتبار دولتی و تامین تجهیزات توسط اپراتورها تکاب و شاهین دژ را تا پایان سال به متوسط استانی نزدیک کنیم.

وی به تعهد وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات طبق برنامه ۸۰ درصد روستاها را پوشش داده است؛ اما باتوجه به ضرورت توسعه شبکه ملی اطلاعات و بهرمندی تمام روستائیان از مزایای این بستر اعم از آموزش، سلامت، خدمات کشاورزی، بانکی و توسعه دولت الکترونیک، یک همت جمعی و تخصیص منابع استانی و وزارتی برای اتمام این پوشش در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

مدیر کل ارتباطات استان بیان کرد: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در استان برای تحقق آن به جد پیگیر هستیم.