تجلیل از مالک بوم‌گردی آتر تکاب به‌عنوان کارآفرین نمونه گردشگری آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: مالک بوم‌گردی آتر تکاب به‌ عنوان کارآفرین نمونه گردشگری استان در اولین جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

به‌گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا حیدری با اعلام این مطلب اظهار کرد: ایوب جهانی قوشخانه، مالک یک باب واحد بوم‌گردی در تکاب بوده که طی انجام بازدیدهای انجام شده از پروژه و ارزیابی داوران نخستین جشنواره کارآفرینان نمونه وزارت‌خانه متبوع به‌عنوان کارآفرین نمونه گردشگری استان مورد تجلیل قرار گرفت.

او افزود: این جشنواره در سال گذشته انجام شد که در آن ۱۰۲۴ کارآفرین در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی ثبت‌نام‌ کردند و داوری آنها به صورت مستقل در دو بخش مجازی و حقیقی انجام و از هر استان سه کارآفرین انتخاب شد و در نهایت ۱۷ کارآفرین برتر در این دو حوزه در کشور انتخاب شدند.

حیدری گفت: اقامتگاه بوم‌ گردی آتر تکاب متشکل از دو ساختمان بوده که در فاصله هشت متری از یکدیگر در محوطه قرار گرفته‌اند. قدمت یکی از ساختمان‌ها به ۱۵۰ سال پیش برمی‌گردد و ساختمان دیگر هم‌زمان با مرمت و بهره‌برداری از ساختمان قدیمی، در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. اقامتگاه آتر تکاب دارای جمعاً ۱۵ واحد اقامتی است که اتاق‌ها در طبقه همکف واقع شده‌اند.