تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش رضایت مردم را در پی خواهد داشت

جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات تاکسیرانی با حضور فرماندار ارومیه، دستگاههای ذیربط، جمعی از نمایندگان صنف تاکسیرانی و ... در سالن جلسات شهید سلیمانی فرمانداری ارومیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه در این جلسه با تاکید بر ضرورت ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: با توجه ویژه و تخصصی دستگاه‌های متولی به موضوع نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، وانت و اتوبوس می توان شاهد افزایش رضایت مردمی در این زمینه شد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته با بحث کمبود اتوبوس های شهری مواجه بودیم که امسال توانستیم تا حد قابل توجهی مشکل اتوبوس های شهری را حل کنیم و امیدواریم در ایام آتی نیز شاهد بهبود وضعیت در حوزه تاکسیرانی باشیم.

عماری با بیان اینکه تمام هزینه‌های افزایش قیمت کرایه تاکسی ها نباید به دوش مردم باشد، خواستار حمایت دستگاه های ذیربط و تعاونی های تاکسیرانی از این قشر شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رضایت مندی شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی موجب افزایش رضایت مندی عمومی می شود،  با تمام توان حامی خدمات این قشر خواهیم بود تا زمینه خدمت بهتر برای شهروندان فراهم شود.

جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با تأکید بر توجه ویژه دستگاه‌های ذیربط به موضوع حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: انجام اقدامات زیرساختی جهت بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری است.

در ادامه این جلسه مدیران آژانس ها و تاکسی ها به بیان مسایل و مشکلات صنف خود  پرداخته و خواستار توجه بیشتر به مشکلات پیش روی این صنف شدند.

تسهیلات کم بهره جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی، بیمه رانندگان تاکسی، افزوده شدن محدوده ی فعالیت تاکسی ها، تسهیل و بازگشایی مسیرهای ویژه جهت تردد تاکسی ها، جلوگیری و برخورد قانونی با مسافر بر های شخصی و… از جمله مطالبات مطروحه در این جلسه بود.

معرفی تاکسی های مخزن دار گازسوز که تاریخ تعویض آنها گذشته است به بانک رسالت جهت دریافت تسهیلات با نرخ سود پائین توسط شرکت سازنده مخازن مذکور از دیگر موارد مطروحه جلسه صبح امروز بود.