با هدف ترويج فرهنگ كتاب و كتابخوانی انجام شد؛

تداوم طرح «قفسه كتاب در گردش» در شهرستان باروق

طرح ترويج كتابخوانی «قفسه كتاب در گردش» در سه محله ديگر از شهرستان باروق اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اداره كتابخانه های عمومی شهرستان باروق در طرحی ابتكاری با عنوان «قفسه كتاب در گردش»، به نصب و راه اندازی قفسه های كتاب در مكان های عمومی اين شهرستان پرداخته است.

كاظم سبزی، رئيس اداره كتابخانه های عمومی شهرستان باروق ، ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از همكاری مديران اماکنی كه سال گذشته در اين طرح همكاری داشتند، گفت: طرح مذكور كه با هدف ترويج كتابخوانی و در دسترس قرار دادن منابع كتابخانه ای اجرايی شده است، با ايستگاه های جديدی در باشگاه ورزشی و كلنيک دندانپزشكی در سطح شهر باروق و آرايشگاه شجاعی در روستای گل سليمان آباد شهرستان باروق تداوم يافته است.

وی با اشاره به روزآمدسازی منابع موجود در اين قفسه ها افزود: هر ماه تعداد ۴۰ جلد كتاب و نشريه در اين قفسه ها قرار داده شده و با همکاری مديريت مجموعه ها از امانت صحيح و حفظ منابع اطلاعاتی ارائه شده اطمينان حاصل می شود.

سبزی همچنين با اشاره به ضرورت  ايجاد بسترهای مناسب فرهنگی برای استفاده اقشار مختلف از كتاب، خاطرنشان كرد: راه اندازی ايستگاه های كوچك كتابخوانی در مناطق مختلف می تواند در راستای دسترس پذير شدن كتاب برای آحاد مختلف مردم موثر باشد. اميدواريم در ماه های آتی نه تنها تعداد قفسه ها افزايش داده شود، بلكه ساير مشاغلی كه با عموم مردم سر و كار دارند نيز به اين طرح اضافه شوند.

گفتنی است طرح قفسه كتاب در گردش از ابتدای سال ۱۴۰۰ با ۲ قفسه در آرايشگاه های مردانه شهرستان باروق آغاز و تا كنون بيش از ۸ سالن آرايش و پيرايش و مكان های عمومی، در اين شهرستان مجهز به قفسه كتاب شده اند.