تراکتور ۱-۰ سپاهان؛ فتح‌الفتوح «خمس» تقدیم به سرخابی‌ها

تراکتور با شکست سپاهان فاصله سرخابی‌های پایتخت با صدر را کمتر از قبل کرد.‎

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، تیم‌های تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان برگزارکننده آخرین بازی هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه مملو از تماشاگر یادگار امام بودند. دیداری که در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان خاتمه پذیرفت.

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محمد حسینی، ابوالفضل رزاق‌پور، محمد آقاجان‌پور، گوستاوو واگنین، صفا هادی(۸۴ آرش قادری)، ریکاردو آلوز، مهدی هاشم‌نژاد، محمد قنبری(۹۴ پوریا آریاکیا) و رضا اسدی.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، نیلسون جونیور، مسعود ریگی(۷۵ ایگور کاتاتائو)، محمد کریمی، امید نورافکن(۸۷ عیسی مرادی)، فرشاد احمدزاده(۸۷ محمد علی‌نژاد)، جلال‌الدین علی‌محمدی، شهریار مغانلو.

این مسابقه با قضاوت حسن اکرمی و با چند دقیقه تاخیر آغاز شد و در ۳۰ دقیقه ابتدایی جو سنگین ورزشگاه و بازی درگیرانه هر ۲ تیم باعث شد تا به جز خطاهای پرتعداد و اشتباهات متوالی چیز خاصی را از ۲ تیم نبینیم. در ۱۵ دقیقه پایانی این نیمه اما کم‌کم شاهد ایجاد فضاهایی در زمین بودیم و ۲ تیم دو سه بار به دروازه‌های یکدیگر نزدیک شدند و مهمترین فرصت در دقیقه ۴۲ برای تیم میهمان ایجاد شد. محمد دانشگر با استفاده از توپ برگشتی حاصل از یک ارسال از سمت راست، شوتی محکم را از زاویه بسته زد که توپ به تور کناری دروازه محمدرضا اخباری برخورد کرد و راهی اوت شد.

اولین موقعیت جدی نیمه دوم در دقیقه ۵۲ ایجاد شد. حرکت گروهی سپاهانی‌ها با ارسال امید نورافکن از سمت چپ همراه شد و توپ در موقعیت خیلی خوب به مغانلو رسید اما مهاجم طلایی‌شان موفق به زدن ضربه نشد و توپ از او عبور کرد و به بیرون رفت. در نیمه اول هم محمد دانشگر به همین صورت یک موقعیت را از دست داد.

در حالی که سپاهان میل بیشتری برای رسیدن به گل داشت این تراکتور بود که در دقیقه ۶۲ صاحب پنالتی شد. ریکاردو آلوز یکی دیگر از پاس‌های فوق‌العاده‌اش را در عمق ارسال کرد و گوستاوو واگنین به وسیله مسعود ریگی متوقف شد تا حسن اکرمی اعلام پنالتی کند. رضا اسدی پشت توپ ایستاد تا دهمین گل خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثمر برساند. مهاجم بلندقامت تراکتور با فریب دادن پیام نیازمند در دقیقه ۶۴ تیمش را یک بر صفر پیش انداخت تا در کنار محمد عباس‌زاده در صدر جدول گلزنان لیگ قرار بگیرد. گلر سپاهان همانند دیگر بازیکنان تیمش در این مسابقه توسط لیزرها محاصره شده بود و دید و تمرکز مناسبی برای مهار توپ نداشت.

گوستاوو واگنین می‌توانست در دقیقه ۷۵ فاصله را دوبرابر کند اما شوت این بازیکن به تیر دروازه اصابت کرد تا نتیجه همچنان یک بر صفر باقی بماند. پرشورها بعد از زدن گل با روحیه فراوان به بازی ادامه دادند و مورایس برای تغییر روند مسابقه کاتاتائو را به جای مسعود ریگی به میدان فرستاد.

شهریار مغانلو در دقیقه ۸۵ می‌توانست تیمش را به گل تساوی برساند اما ضربه او از زاویه بسته در ۲ مرحله به وسیله محمدرضا اخباری مهار شد. حضور آرش قادری به جای صفا هادی، وزنه دفاعی میزبان را سنگین‌تر از قبل کرد. چند لحظه بعد ضربه ایگور کاتاتائو با اختلاف کم به بیرون رفت. حضور محمد علی‌نژاد و عیسی مرادی در دقیقه ۸۷ به درون زمین، آخرین حربه مورایس برای جبران گل خورده و فرار از شکست بود.

تلاش سپاهان برای جبران گل خورده کافی نبود و تراکتور با همان یک گل انتقام شکست ۴ بر ۲ دیدار رفت را گرفت و کمک کرد تا استقلال و پرسپولیس فاصله خود با صدر را کاهش دهند.

سپاهان پس از ۹ برد و یک تساوی، در لیگ برتر شکست خورد تا سومین باخت این فصل تیم ژوزه مورایس به‌ثبت برسد. با این حال آن‌ها همچنان با ۵۲ امتیاز صدرنشین لیگ هستند ولی استقلال و پرسپولیس با ۵۲ و ۵۱ امتیاز در نزدیک‌ترین فاصله با این تیم خواهند بود.

تیم تحت هدایت پاکو خمس هم با ثبت دومین پیروزی متوالی‌اش در لیگ برتر، ۴۲ امتیازی شد و جایگاه پنجمی را بار دیگر برای خودش به ارمغان آورد. آن‌ها حالا با گل‌گهر رده چهارمی فقط یک امتیاز فاصله دارند.

هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر جمعه و شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد که در حساس‌ترین بازی‌ها مس کرمان پذیرای پرسپولیس است، استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف هوادار می‌رود و سپاهان صدرنشین هم در آخرین بازی هفته پذیرای مس رفسنجان است.