تراکتور ۲-۳ پرسپولیس؛ شوت «هنانوف» مانع از کامبک شاگردان «خمس»

در یک بازی پرگل و جذاب، تیم پرسپولیس در واپسین ثانیه‌ها توانست با گلزنی «وحدت هنانوف» به پیروزی برسد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،چشم‌انتظاری برای تماشای رقابت‌های هفته بیست‌ودوم به پایان رسید و رقابت‌های این هفته در کرج با برگزاری مصاف تیم‌های پیکان تهران و ذوب‌آهن اصفهان افتتاح شد و سپس در مهم‌ترین بازی هفته، تراکتور تبریز در خانه مقابل پرسپولیس تهران قرار گرفت تا نبرد مدعیان بالانشین جدول به میزبانی ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز انجام شود.

تراکتور و پرسپولیس در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که شاگردان یحیی گل‌محمدی به دنبال کسب دومین پیروزی پیاپی در لیگ و رسیدن به صدر جدول بودند و در نقطه مقابل، سرخ‌پوشان تبریزی برای نزدیک شدن به کورس قهرمانی در تلاش بودند تا بتوانند نتیجه دور رفت را تکرار کرده و مقابل پرسپولیس مجدداً به پیروزی برسند.

ترکیب تراکتور تبریز

احسان مرادیان، محمد حسینی، آرش قادری (از دقیقه ۵۴: محمد عباس‌زاده)، محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا (از دقیقه ۴۶: ابوالفضل رزاق‌پور)، صفا هادی، گوستاوو واگنین، ریکاردو آلوز، محمدمهدی قنبری (از دقیقه ۸۱: حامد پاکدل)، خایمه رومرو گومز (از دقیقه ۷۶: محمدرضا عباسی) و رضا اسدی

سرمربی: پاکو خمس

ترکیب پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحدت هنانوف، وحید امیری، سینا اسدبیگی، کمال کامیابی‌نیا (از دقیقه (۲+۹۰): مهدی عبدی)، امید عالیشاه (از دقیقه ۸۱: علی نعمتی)، مهدی ترابی (از دقیقه (۲+۹۰): دانیال اسماعیلی‌فر)، محمد عمری (از دقیقه ۶۸: سروش رفیعی) و لیاندرو پریرا (از دقیقه ۸۱: عیسی آل‌کثیر)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

محمدرضا اخباری که روز گذشته از ناحیه مچ‌پا در تمرینات تراکتور دچار آسیب‌دیدگی شد، نتوانست برای مسابقه امروز به فرم ایده‌آل برسد و از ترکیب سرخ‌پوشان تبریزی خارج شد تا جای خود را به احسان مرادیان بدهد. حضور محمد حسینی به جای هادی محمدی در قلب دفاع از نکات مهم ترکیب تراکتور بود و هم‌چنین پاکو خمس برای مسابقه حساس امروز تصمیم گرفت تا برای اولین‌بار به خایمه رومرو گومز میدان بدهد و از او به جای مهدی هاشم‌نژادِ محروم در ترکیب اولیه تیمش بهره برد.

یحیی گل‌محمدی هم در تصمیمی جالب‌توجه، عیسی آل‌کثیر را برای مسابقه حساس امروز نیمکت‌نشین کرد و به جای او، محمد عمری را به ترکیب اولیه سرخ‌پوشان پایتخت بازگرداند. دقایقی پیش از آغاز مسابقه هم مصدومیت گیورگی گولسیانی و میلاد سرلک باعث شد تا ۲ تغییر اجباری در ترکیب پرسپولیس انجام شود و گل‌محمدی تصمیم گرفت تا به جای ۲ بازیکن مصدوم تیمش، فرشاد فرجی و کمال کامیابی‌نیا را در ترکیب اولیه قرار بدهد.

۲ تیم امروز از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز برابر هم کارشان را با قضاوت وحید کاظمی آغاز کردند؛ آن‌هم در شرایطی که خبری از حضور تماشاگران در ورزشگاه نبود و براساس حکم کمیته انضباطی، مسابقه امروز بدون تماشاگر به انجام رسید و علت انتقال محل برگزاری مسابقه از ورزشگاه یادگار امام به ورزشگاه شهید سلیمانی هم عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه بود.

تراکتوری‌ها در مسابقه خانگی امروز بازی را بهتر آغاز کردند و به دنبال خلق موقعیت گلزنی روی دروازه بیرانوند بودند. بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، اشتباه وحدت هنانوف در دقیقه ۱۳ باعث شد تا ریکاردو آلوز در مصافی تک‌به‌تک با دروازه‌بان پرسپولیس قرار گیرد اما واکنش دیدنی بیرانوند باعث شد تا دروازه تیمش بسته بماند و در ریباند هم رضا اسدی ناکام در گلزنی بود. در ادامه حملات سریالی تراکتور، در دقیقه ۱۶ رضا اسدی با علیرضا بیرانوند تک‌به‌تک شد که کاپیتان تراکتوری‌ها نتوانست دروازه تیم سابقش را باز کند و ضربه اسدی هم توسط بیرانوند مهار شد تا همچنان نتیجه بازی بدون گل مساوی باقی بماند.

شاگردان گل‌محمدی با گذر از دقایق ابتدایی مسابقه توانستند بازی را به‌دست بگیرند و در دقیقه ۱۹، مهدی ترابی با استفاده از غفلت مدافعان تراکتور توپ را به محمد عمری رساند و پدیده سرخ‌ها هم توانست با شوتی دقیق از پشت محوطه جریمه توپ را به گوشه دروازه تراکتور بفرستد تا گل اول بازی به سود پرسپولیس به‌ثمر برسد. بعد از گل عمری، پرسپولیسی‌ها به دنبال مدیریت بازی بودند که حرکت انفرادی تماشایی محمد عمری باعث شد تا یک موقعیت جدی دیگر برای پرسپولیس خلق شود و پاس به بیرون او، ترابی را در مقابل دروازه خالی تراکتور قرار داد و ستاره سرخ‌پوشان در دقیقه ۳۱ توانست اختلاف را به ۲ گل برساند.

سرخ‌پوشان تبریزی در دقایق پایانی نیمه نخست در تدارک پی‌ریزی حمله روی دروازه پرسپولیس بودند اما راه به جایی نبردند و نمایش درگیرانه ۲ تیم در دقایق پایانی نیمه باعث شد تا بازی افت‌وخیز چندانی نداشته باشد و نیمه اول با برتری ۲ بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. پاکو خمس در بین ۲ نیمه تصمیم گرفت تا در ساختار دفاعی تیمش تغییر ایجاد کند و به جای پوریا آریاکیا که در دقایق پایانی نیمه نخست دچار مصدومیت شد، ابوالفضل رزاق‌پور وارد ترکیب تراکتور شد.

پرسپولیسی‌ها نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند اما ناکام در خلق موقعیت گلزنی بودند و توپ‌ومیدان بعد از گذر از دقایق ابتدایی نیمه دوم در اختیار بازیکنان تراکتور قرار گرفت. خمس در یک تعویض تهاجمی غیرمنتظره، یک مدافع از ترکیب تیمش کم کرد و به جای آرش قادری، محمد عباس‌زاده را در دقیقه ۵۴ به میدان فرستاد تا با ترکیبی تهاجمی‌تر، تراکتور در مسابقه امروز کارش را دنبال کند. سرخ‌پوشان تبریزی با پاس‌کاری‌های متعدد به دنبال خلق موقعیت گلزنی بودند که روی پاس دیدنی ریکاردو آلوز، در دقیقه ۶۱ محمدمهدی قنبری صاحب موقعیت گلزنی شد اما شوت او را علیرضا بیرانوند در اختیار گرفت تا دروازه پرسپولیس بسته بماند.

شاگردان خمس به حملات سریالی خود ادامه دادند تا اینکه سرانجام روی ارسال ابوالفضل رزاق‌پور، در دقیقه ۶۷ دروازه پرسپولیس با ضربه سر محمد عباس‌زاده باز شد تا تعویض‌های سرمربی اسپانیایی مثمرثمر واقع شود. سرخ‌پوشان تبریزی بعد از رسیدن به گل اول، در تلاش بودند تا در ۲۰ دقیقه پایانی مسابقه بتوانند بازی را به تساوی بکشانند و در دقیقه ۷۲ فرصت خوبی برای رضا اسدی ایجاد شد اما ضربه کاپیتان تراکتور کیفیت لازم را نداشت و در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

سرخ‌پوشان تبریزی به حملات پردامنه خود روی دروازه پرسپولیس ادامه دادند تا اینکه سرانجام در دقیقه ۸۳، خطای سروش رفیعی باعث سرنگونی محمد عباس‌زاده در محوطه جریمه پرسپولیس شد و داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد. عباس‌زاده خود پشت ضربه پنالتی که گرفته بود، ایستاد و توانست گل تساوی را وارد دروازه حریف کند تا در دقیقه ۸۴ بازی به تساوی ۲-۲ کشیده شود.

۲ تیم بعد از آنکه بازی به تساوی کشیده شد، درصدد رسیدن به گل برتری بودند؛ به ویژه بازیکنان پرسپولیس تلاش مضاعفی انجام دادند تا بتوانند روی دروازه تراکتور خطرآفرین شوند و بار دیگر به گل برتری دست پیدا کنند که بعد از خلق چند موقعیت ناموفق، سرانجام روی تعلل مدافعان تراکتور در دقیقه (۵+۹۰) وحدت هنانوف موفق به گلزنی شد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی بتوانند بردی ارزشمند را در تبریز به‌دست آورند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی با برد در مسابقه امروز، در جدول رده‌بندی ۴۵ امتیازی شدند و با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان، به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم صعود کردند. سرخ‌پوشان تبریزی هم با ۳۶ امتیاز در رتبه پنجم جدول باقی ماندند. پرسپولیس در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران، در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز باید شنبه بیستم اسفندماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف سپاهان اصفهان برود و تراکتور تبریز هم در همان روز در خانه برابر مس رفسنجان قرار خواهد گرفت.

افتتاحیه سرد هفته در کرج

پیکان تهران و ذوب‌آهن اصفهان برگزارکننده مسابقه افتتاحیه هفته بیست‌ودوم لیگ برتر بودند. مسابقه‌ای که از ساعت ۱۵ در ورزشگاه انقلاب کرج با قضاوت اشکان خورشیدی آغاز شد و پیکانی‌ها بعد از ۲ باخت پیاپی و ناکامی در کسب پیروزی در ۴ مسابقه اخیر، به دنبال آن بودند تا در خانه بتوانند جشن پیروزی بگیرند و خود را به نیمه بالای جدول نزدیک کنند و آن‌سوی میدان هم ذوبی‌ها با انگیزه تک‌رقمی کردن رتبه‌شان در جدول به تهران سفر کرده بودند و امیدوار به کسب پیروزی مقابل پیکان بودند.

۲ تیم در نیمه نخست نمایش پایاپایی داشتند و برای خلق موقعیت گلزنی تلاش می‌کردند که شاگردان مهدی تارتار توانستند توسط سامان نریمان‌جهان به گل برتری هم دست پیدا کنند اما نریمان‌جهان در شرایطی آفساید موفق به گلزنی برای تیمش شد تا نیمه نخست بدون عبور توپ از خط دروازه‌ها با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم هم بازی افت‌وخیز چندانی نداشت و تک موقعیت حساس مسابقه با واکنش دیدنی رشید مظاهری همراه شد تا در یکی از سردترین بازی‌های فصل، نبرد شاگردان مجتبی حسینی و مهدی تارتار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

پیکانی‌ها با کسب یک امتیاز مسابقه خانگی امروز در جدول رده‌بندی، ۲۲ امتیازی شدند و در رتبه سیزدهم جدول باقی ماندند. شاگردان تارتار هم با ۲۴ امتیاز جایگاه‌شان در رتبه دهم جدول دست‌نخورده ماند و آن‌ها در رسیدن به رتبه‌ای تک‌رقمی ناکام بودند. خودروسازان در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر باید روز یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه در اراک به مصاف آلومینیوم بروند و ذوب‌آهن اصفهان هم روز دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه در دیداری خانگی برابر نساجی مازندران قرار خواهد گرفت.

در ادامه دیدارهای هفته بیست‌ودوم لیگ برتر، از ساعتی پیش نبرد تیم‌های مس رفسنجان و صنعت‌نفت آبادان آغاز شده و در آخرین مسابقه روز اول رقابت‌ها، سپاهان اصفهان از ساعت ۱۸ در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان میزبان هوادار تهران خواهد بود.