تراکتور ۳_۱ مس کرمان | تثبیت جایگاه چهارم برای تراکتور | تمدید روزهای خوب تراکتور و «خمس»

در یکی از مهم ترین دیدارهای هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال کشور، تراکتور تبریز در دیداری حساس و پرهیجان توانست مس کرمان را از پیش بردارد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سرخ‌پوشان تبریزی بعد از کسب ۳ پیروزی در ۴ مسابقه اخیر و رسیدن به رتبه چهارم جدول، در مسابقه امروز برابر مس کرمان در تلاش بودند تا بتوانند جایگاه خود در رتبه چهارم جدول را تثبیت کنند تا در صورت تغییر در وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، شانس حضور در فصل آتی این رقابت‌ها را داشته باشند.

شاگردان فرزاد حسین‌خانی در تیم مس کرمان هم بعد از ۷ هفته ناکامی در کسب پیروزی برای فاصله گرفتن از منطقه قرمز جدول نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز مسابقه خانگی امروز داشتند.

دو تیم از ساعت ۱۸ با قضاوت علی صفایی کار خود را در ورزشگاه شهید باهنر کرمان آغاز کردند.

تراکتوری‌ها با نمایشی تهاجمی کار خود را در مسابقه امروز آغاز کردند و فرصت‌سوزی رضا اسدی باعث شد تا اولین موقعیت خوب گلزنی برای شاگردان خمس از دست برود.

در ادامه، نارنجی‌پوشان از لاک دفاعی خارج شده و درصدد خلق شگفتی بودند که ۲ موقعیت هم نصیب بازیکنان مس کرمان شد که در صحنه اول، عارف رستمی در محوطه جریمه تراکتور به زمین افتاد اما داور دستور به ادامه بازی داد و در موقعیت دوم هم واکنش استنثایی محمدرضا اخباری سد راه مسی‌ها شد.

محمدمهدی قنبری مهاجم جوان تراکتور در دقیقه ۳۶ توانست با پاس به بیرون زیبای خود برای تیمش موقعیت گلزنی خلق کند که گوستاوو واگنین با حضور به‌موقع خود در محوطه جریمه مس کرمان موفق به گلزنی شد تا با درخشش واگنین، سرخ‌پوشان تبریزی بتوانند نیمه اول را با برتری یک‌گله به سود خود به پایان ببرند.

در صحنه ثبت گل برتری تراکتور هم کادرفنی و هواداران مس کرمان معتقد بودند که قنبری با دست توپ را کنترل کرده اما داور گل سرخ‌پوشان تبریزی را سالم تشخیص داد.

در واپسین دقایق نیمه اول، محمد قاسمی‌نژاد در محوطه جریمه تراکتور سرنگون شد که این‌بار صفایی با کارت زرد به سراغ هافبک مسی‌ها رفت و او را جریمه کرد.

مسی‌ها نیمه دوم را بهتر از حریف خود آغاز کردند و سوپرگل معین عباسیان در دقیقه ۶۵ باعث شد تا بازی به تساوی کشیده شود و تلاش شاگردان فرزاد حسین‌خانی به‌ثمر نشست.

بعد از گلزنی عباسیان، تراکتوری‌ها در تلاش برای رسیدن دوباره به گل برتری بودند که خیلی زود با پاس دیدنی ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین موفق شد روز درخشان خود را تکمیل کند و در دقیقه ۷۱، گل دوم را به سود سرخ‌پوشان تبریزی به‌ثمر رساند.

محمد آقاجانپور مدافع راست پیش‌تاخته تراکتوری‌ها در دقیقه ۷۶ گل سوم را وارد دروازه مس کرمان کرد تا خیال شاگردان خمس از کسب پیروزی آسوده شود.

عارف رستمی پیش از گلزنی آقاجانپور توانست تیرک دروازه تراکتور را به لرزه در بیاورد اما در گلزنی ناکام بود.

شاگردان فرزاد حسین‌خانی در دقایق پایانی مسابقه تلاش زیادی برای گلزنی داشتند اما حملات مسی‌ها به بار ننشست و آن‌ها نتوانستند از موقعیت‌های ایجاد شده بهره ببرند تا در روز درخشش ستاره برزیلی تراکتور، آن‌ها بتوانند در کرمان جشن پیروزی بگیرند.

تراکتوری‌ها با پیروزی امروز که در بیرون از خانه به‌دست آمد، در جدول رده‌بندی ۴۹ امتیازی شدند و موقعیت‌شان در رتبه چهارم جدول را تثبیت کردند.

مس کرمان هم با گذراندن هشتمین بازی پیاپی بدون کسب پیروزی، با ۲۱ امتیاز در جایگاه چهاردهم باقی ماند تا نارنجی‌پوشان همچنان خطر سقوط به لیگ یک را احساس کنند.

در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر، شاگردان پاکو خمس در تیم تراکتور باید روز جمعه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه در دیداری خانگی برابر نساجی مازندران قرار گیرند و مس کرمان هم در دیداری همزمان، در انزلی به مصاف ملوان خواهد رفت.