تردد بیش از ۱۱۸هزار دستگاه کامیون از مرز بازرگان

مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، تردد کامیون از این پایانه به ۱۳۶هزار و ۵۱۸ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۲درصد کاهش دارد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، بهرام سلمان زاده افزود: این پایانه به صورت ۲۴ ساعته فعال است و کارکنان مستقر در این مرز به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می‌کنند و فعالیت این پایانه در امر واردات، صادرات و ترانزیت کامیون‌ها بی وقفه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عمده مقاصد ترانزیتی کامیون‌هایی که از بازرگان گذر می کنند، مرزهای باشماق، خسروی و آستارا است، اظهارداشت: این امر نشان دهنده ظرفیت بالای مرز بازرگان در ورود و خروج تجاری به کشور است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۶۵۱ دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: امسال در مجموع ۵۱هزار ۵۵۸دستگاه کامیون از کشور خارج شده و ۸۴هزار و ۹۵۰ دستگاه کامیون نیز وارد کشور شده که به ترتیب ۸ درصد و ۱۴درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سلمان زاده اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

وی همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

به گفته مدیر پایانه مرزی بازرگان تردد اتوبوس نیز در این مدت سه هزار و۸۵۲ دستگاه است، که سال گذشته در مدت مشابه چهار هزار و ۱۹۱ دستگاه بوده است، که نسبت به مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش دارد.