طی یک ماه گذشته انجام شد ؛

تردد نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار وسایل نقلیه در محورهای آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از ثبت تردد نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار وسایل نقلیه در محورهای استان طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : محور ارومیه – سلماس (ارومیه) با 700 هزار تردد و 52 درصد افزایش، بیشترین درصد تغییرات ترددی تیرماه سالجاری را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: طبق آمار در تیر ماه سال جاری افزون بر 850 هزار وسیله نقلیه در محور مهاباد – ارومیه ( رشکان – ارومیه ) تردد کردند که از این حیث این محور بیشترین تردد وسایل نقلیه را در بین محورهای مواصلاتی استان به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: سهم تردد وسایل نقلیه به تفکیک پلاک مبداء بعد از آذربایجان غربی به ترتیب استان آذربایجان شرقی با 7.6 درصد، استان تهران با 2.4% و استان کردستان با 1.5 درصد را به خود اختصاص داده اند.

این مقام مسئول اذعان داشت: طبق آمار گزارش وضعیت تخلفات اضافه تناژ براساس کلاس خودرو رویت پلاک کل بیش از 102 هزار خودرو بوده که تعداد اضافه بار کل 1424 مورد ثبت شده است.