در دیدار مدیران کل کتابخانه های عمومی و راه و شهرسازی آذربایجان غربی مطرح شد؛

تسهیل و تسریع در روند اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار،ساخت و تکمیل ۱۶ کتابخانه در آذربایجان غربی

مدیران کل کتابخانه های عمومی و راه و شهرسازی آذربایجان غربی در راستای پیگیری تسهیل و تسریع روند اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار، در ساخت و تکمیل کتابخانه در شهرهای مختلف استان دیدار و بحث و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با همراهی بهرام قاسمی، ذیحساب این اداره کل با محسن حمزه لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در راستای پیگیری در تسهیل و تسریع روند اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار، در ساخت و تکمیل کتابخانه در شهرهای مختلف استان دیدار و بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۱۶ دستگاه کتابخانه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار، در شهرهای مختلف استان ساخت، تجهیز و تکمیل می شود.

سید محسن حمزه لو در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: از این آمار ۶ کتابخانه در شهرهای سردشت، نقده، سرو، میاندوآب و ارومیه نیازمند تعمیر، تجهیز، تکمیل، تخریب و بازسازی است.

وی ادامه داد: با تکمیل کتابخانه ها علاقه به مطالعه در جامعه و در بین جوانان و نوجوانان افزایش می یابد و این امر خود ترویج و تبلیغ کتابخوانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین ساخت ۱۰ کتابخانه در شهرهای مختلف استان در جریان سفر استاندار مصوب شده که اجرای این طرح ها نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه است.

معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: با عضویت اداره کل کتابخانه های عمومی در کارگروه سفرهای شهرستانی استاندار، بیش از ۲۳ مصوبه در ۱۱ سفر برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان های میاندوآب، تکاب، ماکو، اشنویه، سردشت، خوی، ارومیه، مهاباد، پلدشت، شوط و چایپاره تصویب شده که با اجرای آنها حدود ۸هزار متر مربع به فضای کتابخانه ای در استان افزوده خواهد شد و جهش قابل توجهی در فضای فرهنگی آذربایجان غربی ایجاد خواهد شد.

وی با تشریح عملکرد اداره کل کتابخانه های عمومی استان در خصوص پیگیری های مطالبات و مصوبات سفر استاندار اظهار داشت: مانع‌زدایی و اجرایی و عملیاتی نمودن مصوبات سفر استاندار ضرورت دارد و هم افزایی، همدلی مسئولین راه و شهرسازی استان می تواند بسیاری از حجم مشکلات واگذاری زمین به کتابخانه را بکاهد و موجب ارتقاء و هموارتر شدن مسیر توسعه کتابخانه و کتابخوانی استان شود.

معصومی در همین راستا با تاکید بر وجود نگاه عدالت محور استاندار در مصوبات سفر ابراز داشت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان به جد پیگیر تسهیل و تسریع در تعیین تکلیف و اعتبار لازم در خصوص تامین زمین لازم برای تکمیل و سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام این مصوبات است، بر همین مبنا با برنامه‌ریزی و محقق شدن آن ها حس خوب مطالعه برای مردم شهرهای مختلف احساس شود.